Sociální dovednosti a vnímaná osobní účinnost učitelů
Název práce v češtině: | Sociální dovednosti a vnímaná osobní účinnost učitelů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Social skills and teacher self-efficacy |
Klíčová slova: | vnímaná osobní účinnost|sociální dovednosti|učitelé |
Klíčová slova anglicky: | self efficacy|social skills|teachers |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 29.10.2020 |
Datum zadání: | 29.10.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.11.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 09.02.2023 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 24.07.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.02.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Iva Štětovská, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem bakalářské práce je pojednat a významu vnímané profesní účinnosti učitelů v souvislosti s jejich sociálními dovednostmi, a dále předložit návrh výzkumu zabývající se výše zmíněným vztahem. Práce si také klade za cíl přínos v podobě posílení podpory učitelů a zvýšení povědomí o významu vnímané profesní účinnosti učitelů. Obsahem literárně přehledové části bude nejprve rozvedení vnímané profesní účinnosti, přičemž nejprve se práce bude věnovat zasazení do jejího širšího teoretického rámce, a až poté bude prostor věnován podrobnějšímu popisu. Další kapitola se bude zabývat sociálními dovednostmi učitele a jejich významem v rámci edukačního procesu, literárně přehledová část pak bude zakončena propojením obou konceptů. Návrh výzkum je založen na výzkumné otázce „Existuje vztah mezi vnímanou profesní účinností učitele a jeho sociálními dovednostmi?“. Souvislost obou proměnných by byla ověřována dotazníkovou metodou. Dotazníky plánujeme distribuovat přibližně 300 středoškolským učitelům. Rozšíření kvantitativní části nalezneme v části kvalitativní, která by se skládala z polostrukturovaných rozhovorů s přibližně 10 středoškolskými učiteli. Tuto část vnímáme jako obohacující a ucelující prvek výzkumu. |
Seznam odborné literatury |
Bandura, A. (1997). Self-efficacy in changing societies. Cambridge: Cambridge University Press. Fontana, D. (1996). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál Gillernová, I., Krejčová, L. a kol. (2012). Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada. Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie. Praha: Portál. Pajares, F. (1996). Self-Efficacy Beliefs In Academic Settings. Review of Educational Research. |