Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pedagogické ovlivňování volného času u osob s tělesným a kombinovaným postižením
Název práce v češtině: Pedagogické ovlivňování volného času u osob s tělesným a kombinovaným postižením
Název v anglickém jazyce: Pedagogical influences leisure time for people with physical and combined disabilities
Klíčová slova: pedagogické ovlivňování|volný čas|tělesné postižení|kombinované postižení|pedagogika volného času|motivace
Klíčová slova anglicky: pedagogical influences|leisure time|physical disabilities|combined disabilities|pedagogy of leisure time|motivation
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 16.10.2020
Datum zadání: 16.10.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 04.12.2020
Datum a čas obhajoby: 06.09.2021 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:25.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá pedagogickým ovlivňováním volného času u osob s tělesným a kombinovaným postižením. Teoretická část popisuje a definuje tělesné a kombinované postižení, obecně vymezuje volný čas a možnosti jeho trávení. Dále se zabývá cílem a prostředky pedagogiky volného času, popisuje postupy a metody pedagogického ovlivňování. Přibližuje pedagogickou motivaci k volnočasovým aktivitám. Praktická část obsahuje výzkum smíšený, který je kombinací kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Kvalitativní výzkum, pomocí rozhovorů s vedoucími vychovateli, charakterizuje Jedličkův ústav a školy, nabídku a organizaci volnočasových aktivit. Kvantitativní výzkum, pomocí dotazníku pro pedagogy volnočasových aktivit, zkoumá problematiku pedagogického ovlivňování volného času. Cílem diplomové práce je přiblížit pedagogické ovlivňování volného času, zjistit jeho míru, způsob a dopad na fyzickou a psychickou stránku osob s tělesným a kombinovaným postižením.
Seznam odborné literatury
HÁJEK, B., HOFBAUER B., PÁVKOVÁ J. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. 2. vyd., aktualiz. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.
HÁJEK, B., HOFBAUER B., PÁVKOVÁ J. Pedagogika volného času. 2., přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 2010. ISBN 978-80-7290-471-6.
LUDÍKOVÁ, L. Kombinované vady. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1154-7.
NOVOSAD, L. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita: diskurzivní pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení. 1. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-873-9.
PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. 4. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 2. vyd. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
VACEK, P. Pedagogická psychologie. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2017. ISBN 978-80-7435-684-1.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK