Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Inkluzivní vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřské škole se zaměřením na rusky mluvící děti
Název práce v češtině: Inkluzivní vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřské škole se zaměřením na rusky mluvící děti
Název v anglickém jazyce: Inclusive education of children with a different mother tongue in kindergarten with a focus on Russian speaking children
Klíčová slova: Dítě s odlišným mateřským jazykem|dítě-cizinec|inkluzivní vzdělávání|předškolní věk|mateřská škola|rusky mluvící žáci|čeština jako druhý jazyk|sekundární bilingvismus
Klíčová slova anglicky: Child with different mother tongue|child-foreigner|Inclusive education|preschool age|kindergarten|Russian speaking pupils|Czech language as a second language|secondary bilingualism
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 16.10.2020
Datum zadání: 16.10.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.01.2021
Datum a čas obhajoby: 08.09.2021 12:30
Datum odevzdání elektronické podoby:30.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Daniela Nováková, DiS., Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tématem mé bakalářské práce je problematika inkluzivního vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřské škole se zaměřením na rusky mluvící žáky. Cílem mé práce je tedy popsat a analyzovat problematiku inkluzivního vzdělávání dětí s OMJ v mateřské škole, identifikovat bariéry a výzvy s tím spojené a nadále je specifikovat s ohledem na děti s ruským mateřským jazykem. Součástí bakalářské práce bude empirické šetření zaměřené na tuto problematiku v jedné z mateřských škol.
Seznam odborné literatury
Literatura:
Hájková, E. (2015). Jazyková výchova dětí s odlišným mateřským jazykem v české mateřské škole. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Hendl, J., (2008). Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. (Vyd.2) Praha: Portál
Jarkovská, L., Lišková, K., Obrovská, J., & Souralová, A. (2015). Etnická rozmanitost ve škole. Stejnost v různosti. (Vyd.1) Praha: Portál
Kostelecká, Y. & kol.). (2013). Žáci-cizinci v základních školách. Fakta, analýzy, diagnostika. Praha: Karlova univerzita, Pedagogická fakulta
Kropáčová, J. (2006). Výuka žáka s odlišným mateřským jazykem. (Vyd.1) Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci
Linhartová, T., & Loudová Stralczynská, B. (2018). Děti s odlišným mateřským jazykem v mateřských školách. Praha: META
Průcha, J. (2000). Multikulturní výchova. Teorie-praxe-výzkum. (Vyd.1) Praha: ISV nakladatelství
Průcha, J. (2010). Interkulturní komunikace. (Vyd.1) Praha: Grada.
Průcha, J., Walterová E., & Mareš, J., (2013). Pedagogický slovník. (Vyd. 7) Praha: Portál
Radostný, L., & kol., (2011). Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. (Vyd.1) Praha: META
Sládek, K. (2010). Ruská diaspora v České republice. Sociální, politická a religiózní variabilita ruských migrantů. Červený Kostelec: Pavel Mervart
Šindelářová, J. & Škodová, S. (2013). Čeština jako cílový jazyk I. Praha: MŠMT
Zilcher, L. & Svoboda, Z., (2019). Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. (Vyd.1) Praha: Grada
Legislativa:
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK