Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Podoby a úskalí distančního vzdělávání v období covid-19
Název práce v češtině: Podoby a úskalí distančního vzdělávání v období covid-19
Název v anglickém jazyce: Forms and difficulties of distance learning during the time of covid-19
Klíčová slova: distanční vzdělávání|koronavirus|negativní aspekty|nouzový stav|vzdělávací platformy
Klíčová slova anglicky: distance education|coronavirus|negative aspects|state of emergency|educational platforms
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 16.10.2020
Datum zadání: 16.10.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 26.02.2021
Datum a čas obhajoby: 31.05.2021 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:17.04.2021
Datum proběhlé obhajoby: 31.05.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Daniela Nováková, DiS., Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Předložená bakalářská práce se zabývá celkovou problematikou distančního vzdělávání v období covid-19, zvláště pak negativními aspekty, které může tato forma vzdělávání přinášet.
Teoretická část se zprvu věnuje základní terminologii a podobám využívaných vzdělávacích platforem a online nástrojů. Dále se zabývá provedenými výzkumy a průzkumy, jak se rodiče a jejich děti vypořádávají s online výukou během karantény. Následně se krátce dotkne přínosů krize a jejím vlivům na klima rodiny.
V praktické části se nacházejí strukturované rozhovory s rodinami a jejich dětmi, ve kterých se zjišťovaly zkušenosti s distanční výukou. Jak to u nich funguje, jaké vidí přínosy, ale i nevýhody a jak se vzniklé problémy snaží řešit.
Cílem této práce je zjistit způsoby realizace výuky na dálku vybraného vzorku respondentů během mimořádného stavu.
Seznam odborné literatury
ČERNÝ, Michal, Dagmar CHYTKOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ a Gabriela ŠIMKOVÁ. Distanční vzdělávání pro učitele. Brno: Flow, 2015. ISBN 978-80-905480-7-7.

HÁNA, David a Yvona KOSTELECKÁ. Domácí vzdělávání v kontextu evropských vzdělávacích systémů. [Praha]: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019. ISBN 978-80-7290-994-0.

Informace a doporučení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k individuálnímu vzdělávání žáků v základní škole, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Praha, 2016 [online]. Dostupné z: https://www.msmt.cz/file/46873/

PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9. SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978- 80-247-1821-7.

ZLÁMALOVÁ, H. Distanční vzdělávání a eLearning [online]. 2006 .Dostupné z: https://doczz.cz/doc/187385/distan%C4%8Dn%C3%ADvzd%C4%9Bl%C3%A1v%C3 %A1n%C3%AD-i

ZLÁMALOVÁ, H., J. MÍKA a J. PRŮCHA. Příručka pro zájemce o celoživotní vzdělávání a distanční studium. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita, Regionální centrum celoživotního vzdělávání, 2003. ISBN 80-248-0506-5.

ZORMANOVÁ, Lucie. Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4590-9
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK