Podoby a úskalí distančního vzdělávání v období covid-19
Název práce v češtině: | Podoby a úskalí distančního vzdělávání v období covid-19 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Forms and difficulties of distance learning during the time of covid-19 |
Klíčová slova: | distanční vzdělávání|koronavirus|negativní aspekty|nouzový stav|vzdělávací platformy |
Klíčová slova anglicky: | distance education|coronavirus|negative aspects|state of emergency|educational platforms |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 16.10.2020 |
Datum zadání: | 16.10.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 26.02.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 31.05.2021 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.04.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 31.05.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Daniela Nováková, DiS., Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Předložená bakalářská práce se zabývá celkovou problematikou distančního vzdělávání v období covid-19, zvláště pak negativními aspekty, které může tato forma vzdělávání přinášet.
Teoretická část se zprvu věnuje základní terminologii a podobám využívaných vzdělávacích platforem a online nástrojů. Dále se zabývá provedenými výzkumy a průzkumy, jak se rodiče a jejich děti vypořádávají s online výukou během karantény. Následně se krátce dotkne přínosů krize a jejím vlivům na klima rodiny. V praktické části se nacházejí strukturované rozhovory s rodinami a jejich dětmi, ve kterých se zjišťovaly zkušenosti s distanční výukou. Jak to u nich funguje, jaké vidí přínosy, ale i nevýhody a jak se vzniklé problémy snaží řešit. Cílem této práce je zjistit způsoby realizace výuky na dálku vybraného vzorku respondentů během mimořádného stavu. |
Seznam odborné literatury |
ČERNÝ, Michal, Dagmar CHYTKOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ a Gabriela ŠIMKOVÁ. Distanční vzdělávání pro učitele. Brno: Flow, 2015. ISBN 978-80-905480-7-7.
HÁNA, David a Yvona KOSTELECKÁ. Domácí vzdělávání v kontextu evropských vzdělávacích systémů. [Praha]: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019. ISBN 978-80-7290-994-0. Informace a doporučení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k individuálnímu vzdělávání žáků v základní škole, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Praha, 2016 [online]. Dostupné z: https://www.msmt.cz/file/46873/ PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9. SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978- 80-247-1821-7. ZLÁMALOVÁ, H. Distanční vzdělávání a eLearning [online]. 2006 .Dostupné z: https://doczz.cz/doc/187385/distan%C4%8Dn%C3%ADvzd%C4%9Bl%C3%A1v%C3 %A1n%C3%AD-i ZLÁMALOVÁ, H., J. MÍKA a J. PRŮCHA. Příručka pro zájemce o celoživotní vzdělávání a distanční studium. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita, Regionální centrum celoživotního vzdělávání, 2003. ISBN 80-248-0506-5. ZORMANOVÁ, Lucie. Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4590-9 |