Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Práce s chybou dítěte v kontextu různých výchovných stylů v rodině
Název práce v češtině: Práce s chybou dítěte v kontextu různých výchovných stylů v rodině
Název v anglickém jazyce: Work with children and their mistake within different educational styles in the family
Klíčová slova: práce s chybou|proces učení|chyba|teorie chyby|výchovný styl|chyba a učení|motivace|odměny a tresty|rodina
Klíčová slova anglicky: work with mistake|learning process|mistake|error|educational style|mistake and learning|motivation|rewards and punishments|family
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 16.10.2020
Datum zadání: 16.10.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 04.12.2020
Datum a čas obhajoby: 31.05.2021 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:14.04.2021
Datum proběhlé obhajoby: 31.05.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Předmětem této bakalářské práce je zmapování a porozumění tomu, jak rodiče pracují s chybou svých dětí během výchovného procesu, zejména během plnění školních povinností, zpracovávání domácích úkolů či specifických úloh. Teoretická část práce si klade za cíl odkrýt práci s chybou jako aktuální problematiku a zaměřit se na ni z psychologického hlediska. V rámci různých stylů výchovy se pokusím charakterizovat, jaká jsou jejich specifika uplatňování postupů práce s nevydařeným výkonem dítěte a především jaký vliv mohou mít určité aplikované postupy na pozdější motivaci dítěte.
Praktická část práce bude věnována provedení empirického výzkumu v domácím prostředí dítěte. Zde bude podstatné odhalit různé reakce a jednání rodičů během vypracovávání didaktických úloh či specifických úkolů. Výzkum bude proveden metodou zúčastněného pozorování a následném rozhovoru s rodiči a dítětem.
Seznam odborné literatury
ČÁP, Jan: Psychologie výchovy a vyučování.1. vyd. Praha: Karolinum, 1993. 416 s. ISBN 80-7066-534-3
KOSÍKOVÁ, Věra. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. 265 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-2433-1.
KULIČ, Václav. Chyba a učení: Funkce chybného výkonu v učení a v jeho řízení. 1. vyd. Praha : SPN, 1971. 248 s.ISBN 14-299-71
LINHART, Josef. Psychologie učení. 1. vyd. Praha : SPN, 1967. 394 s. ISBN 14-016-67
LINHART, Josef. Základy psychologie učení. 1. vyd. Praha: SPN, 1982. 249 s. Učebnice pro vys. školy.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK