Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Profesní motivace a postoje ke vzdělávání žáků středních pedagogických škol v České republice
Název práce v češtině: Profesní motivace a postoje ke vzdělávání žáků středních pedagogických škol v České republice
Název v anglickém jazyce: Secondary Pedagogical Schools Students Professional Motivation and Attitude to Education in the Czech Republic
Klíčová slova: Profesní motivace|postoje|vzdělávání|střední školy|pedagogická škola|žáci|profesní příprava|názory|pedagog
Klíčová slova anglicky: Profesional motivation|attitudes|eduacation|secondary school|pedagogical school|students|vocation training|opinions|teacher
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 25.09.2020
Datum zadání: 25.09.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 30.03.2021
Datum a čas obhajoby: 09.09.2021 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:21.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá profesní motivací a postoji ke vzdělávání žáků středních pedagogických škol v České republice. Cílem je zjistit postoje a motivace žáků ke vzdělávání, kterým si prochází na pedagogických školách. Teoretická část vymezuje pojmy jako je motivace, postoje, vzdělávání, profesní příprava a věnuje se také vzdělávání budoucích pedagogů.
Praktická část rozebírá výzkumné šetření, jehož respondenty jsou žáci středních pedagogických škol na území České republiky. Šetření se zabývá otázkami zaměřenými na zhodnocení odborné výuky, připravenosti do pedagogické praxe, motivace k pedagogické činnosti, postoje k dalšímu vzdělávání v pedagogice či zhodnocení studia ve splnění a nesplnění očekávání z pozice žáků na středních pedagogických školách. Data jsou získávána prostřednictvím kvantitativní metody dotazníkového šetření.
Seznam odborné literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KREJČOVÁ, L. Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Praha: Grada, 2011. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3474-3.
MIKOŠKA, P. Vzdělávání zaměřené na studenta. Červený Kostelec, 2016. ISBN 978-80-7465-249-3.
NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1679-9.
NAKONEČNÝ, M. Motivace. Praha: Management Press, 1992. ISBN 80-85603-01-2.
NELEŠOVSKÁ, A. Vzdělávání pedagogů MŠ. Informatorium 3-8: časopis pro výchovu dětí od 3-8 let v mateřských školách a školních družinách. Praha: Portál, 2003, 10(8), 6. ISSN 1210-7506.
PRŮCHA, J. Odborné školství a odborné vzdělávání: fungování systému, problémy praxe a výzkum. Praha: Wolters Kluwer, 2019. ISBN 978-80-7598-158-5.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
SPILKOVÁ, V. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-081-6.
SYSLOVÁ, Z. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi. Brno: Masarykova univerzita, 2017. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-210-8475-9.
ŠIMONÍK, O. Úvod do školní didaktiky. Brno: MSD, 2003. ISBN 80-86633-04-7.
TMEJ, K. Uvádění začínajících vychovatelů do praxe: Metodická příručka pro začínající i uvádějící vychovatele školních družin, školních klubů, dětských domovů, diagnostických a výchovných ústavů, domovů mládeže. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1983.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK