Profesní motivace a postoje ke vzdělávání žáků středních pedagogických škol v České republice
Název práce v češtině: | Profesní motivace a postoje ke vzdělávání žáků středních pedagogických škol v České republice |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Secondary Pedagogical Schools Students Professional Motivation and Attitude to Education in the Czech Republic |
Klíčová slova: | Profesní motivace|postoje|vzdělávání|střední školy|pedagogická škola|žáci|profesní příprava|názory|pedagog |
Klíčová slova anglicky: | Profesional motivation|attitudes|eduacation|secondary school|pedagogical school|students|vocation training|opinions|teacher |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 25.09.2020 |
Datum zadání: | 25.09.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 30.03.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2021 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se zabývá profesní motivací a postoji ke vzdělávání žáků středních pedagogických škol v České republice. Cílem je zjistit postoje a motivace žáků ke vzdělávání, kterým si prochází na pedagogických školách. Teoretická část vymezuje pojmy jako je motivace, postoje, vzdělávání, profesní příprava a věnuje se také vzdělávání budoucích pedagogů. Praktická část rozebírá výzkumné šetření, jehož respondenty jsou žáci středních pedagogických škol na území České republiky. Šetření se zabývá otázkami zaměřenými na zhodnocení odborné výuky, připravenosti do pedagogické praxe, motivace k pedagogické činnosti, postoje k dalšímu vzdělávání v pedagogice či zhodnocení studia ve splnění a nesplnění očekávání z pozice žáků na středních pedagogických školách. Data jsou získávána prostřednictvím kvantitativní metody dotazníkového šetření. |
Seznam odborné literatury |
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KREJČOVÁ, L. Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Praha: Grada, 2011. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3474-3. MIKOŠKA, P. Vzdělávání zaměřené na studenta. Červený Kostelec, 2016. ISBN 978-80-7465-249-3. NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1679-9. NAKONEČNÝ, M. Motivace. Praha: Management Press, 1992. ISBN 80-85603-01-2. NELEŠOVSKÁ, A. Vzdělávání pedagogů MŠ. Informatorium 3-8: časopis pro výchovu dětí od 3-8 let v mateřských školách a školních družinách. Praha: Portál, 2003, 10(8), 6. ISSN 1210-7506. PRŮCHA, J. Odborné školství a odborné vzdělávání: fungování systému, problémy praxe a výzkum. Praha: Wolters Kluwer, 2019. ISBN 978-80-7598-158-5. PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6. SPILKOVÁ, V. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-081-6. SYSLOVÁ, Z. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi. Brno: Masarykova univerzita, 2017. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-210-8475-9. ŠIMONÍK, O. Úvod do školní didaktiky. Brno: MSD, 2003. ISBN 80-86633-04-7. TMEJ, K. Uvádění začínajících vychovatelů do praxe: Metodická příručka pro začínající i uvádějící vychovatele školních družin, školních klubů, dětských domovů, diagnostických a výchovných ústavů, domovů mládeže. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1983. |