Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kognitivní screening u dětí: testování nové baterie počítačových her
Název práce v češtině: Kognitivní screening u dětí: testování nové baterie počítačových her
Název v anglickém jazyce: Cognitive screening for children: testing a new battery of computer games
Klíčová slova: Předškolní děti|kognitivní screening|kognitivní funkce|počítačové testování|paměť|pozornost
Klíčová slova anglicky: Preschool children|cognitive screening|cognitive function|game-based testing|memory|attention
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. RNDr. Tereza Nekovářová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 16.09.2020
Datum zadání: 16.09.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.09.2020
Datum a čas obhajoby: 03.09.2021 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:24.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 03.09.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Michal Vavrečka, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zaměřuje na kognitivní screening u dětí předškolního a mladšího školního věku. Cílem práce je otestovat nově vyvinutou baterii interaktivních počítačových her, která má sloužit ke screeningu některých kognitivních schopností u dětí (např. pozornosti a paměti) a porovnat jí se standardizovanou metodou.

Teoretická část bude zaměřena na kognitivní vývoj a na možnosti měření kognitivních funkcí u dětí. Dále se bude věnovat popisu jednotlivých her, vysvětlení jejich teoretických základů a propojení s konkrétními kognitivními funkcemi.

Výzkumná část se bude zabývat testováním baterie her na dětech předškolního a mladšího školního věku a následným porovnáváním počítačové metody s běžně užívanou standardizovanou metodou. Výsledky výzkumu poslouží k ověření využitelnosti vyvinuté baterie her jako screeningového nástroje pro mladší děti.
Seznam odborné literatury
Day, J., et al. (2019). Towards Scalable, Integrative Assessment of Children’s Self-Regulatory Capabilities: New Applications of Digital Technology [Online]. Clinical Child And Family Psychology Review, 22(1), 90-103. https://doi.org/10.1007/s10567-019-00282-4

Gomez-tello, et al. (2020). Neuropsychological screening with TOWI: Performance in 6-to 12-year-old children [Online]. Applied Neuropsychology-Child. https://doi.org/10.1080/21622965.2020.1764357

Rajabi, S., Pakize, A., & Moradi, N. (2020). Effect of combined neurofeedback and game-based cognitive training on the treatment of ADHD: A randomized controlled study [Online]. Applied Neuropsychology. Child, 9(3), 193-205. https://doi.org/10.1080/21622965.2018.1556101

Twomey, D. M., et al. (2018). Feasibility of using touch screen technology for early cognitive assessment in children [Online]. Archives Of Disease In Childhood, 103(9), 853-858. https://doi.org/10.1136/archdischild-2017-314010

Vlček, K. a kol. (2006). Spatial navigation and episodic-memory test in screening of dementia. Psychiatrie, 10(Suppl. 3): 35-38.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK