Kognitivní screening u dětí: testování nové baterie počítačových her
Název práce v češtině: | Kognitivní screening u dětí: testování nové baterie počítačových her |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Cognitive screening for children: testing a new battery of computer games |
Klíčová slova: | Předškolní děti|kognitivní screening|kognitivní funkce|počítačové testování|paměť|pozornost |
Klíčová slova anglicky: | Preschool children|cognitive screening|cognitive function|game-based testing|memory|attention |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. RNDr. Tereza Nekovářová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 16.09.2020 |
Datum zadání: | 16.09.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 22.09.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 03.09.2021 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 24.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 03.09.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Michal Vavrečka, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se zaměřuje na kognitivní screening u dětí předškolního a mladšího školního věku. Cílem práce je otestovat nově vyvinutou baterii interaktivních počítačových her, která má sloužit ke screeningu některých kognitivních schopností u dětí (např. pozornosti a paměti) a porovnat jí se standardizovanou metodou.
Teoretická část bude zaměřena na kognitivní vývoj a na možnosti měření kognitivních funkcí u dětí. Dále se bude věnovat popisu jednotlivých her, vysvětlení jejich teoretických základů a propojení s konkrétními kognitivními funkcemi. Výzkumná část se bude zabývat testováním baterie her na dětech předškolního a mladšího školního věku a následným porovnáváním počítačové metody s běžně užívanou standardizovanou metodou. Výsledky výzkumu poslouží k ověření využitelnosti vyvinuté baterie her jako screeningového nástroje pro mladší děti. |
Seznam odborné literatury |
Day, J., et al. (2019). Towards Scalable, Integrative Assessment of Children’s Self-Regulatory Capabilities: New Applications of Digital Technology [Online]. Clinical Child And Family Psychology Review, 22(1), 90-103. https://doi.org/10.1007/s10567-019-00282-4
Gomez-tello, et al. (2020). Neuropsychological screening with TOWI: Performance in 6-to 12-year-old children [Online]. Applied Neuropsychology-Child. https://doi.org/10.1080/21622965.2020.1764357 Rajabi, S., Pakize, A., & Moradi, N. (2020). Effect of combined neurofeedback and game-based cognitive training on the treatment of ADHD: A randomized controlled study [Online]. Applied Neuropsychology. Child, 9(3), 193-205. https://doi.org/10.1080/21622965.2018.1556101 Twomey, D. M., et al. (2018). Feasibility of using touch screen technology for early cognitive assessment in children [Online]. Archives Of Disease In Childhood, 103(9), 853-858. https://doi.org/10.1136/archdischild-2017-314010 Vlček, K. a kol. (2006). Spatial navigation and episodic-memory test in screening of dementia. Psychiatrie, 10(Suppl. 3): 35-38. |