Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Edukace žáků ve školách při zdravotnických zařízeních
Název práce v češtině: Edukace žáků ve školách při zdravotnických zařízeních
Název v anglickém jazyce: The education of pupils at schools at a medical clinics
Klíčová slova: somatopedie|edukace|žák se speciálně vzdělávacími potřebami|dítě s nemocí|škola při zdravotnickém zařízení|škola při dětské léčebně
Klíčová slova anglicky: Somatopedia|education|a pupil with special educational needs|a child with disease|a school at a medical clinic|a school at children's hospital
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.06.2020
Datum zadání: 24.06.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 04.12.2020
Datum a čas obhajoby: 02.06.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:27.04.2021
Datum proběhlé obhajoby: 02.06.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tato diplomová práce má za cíl popsat systém edukace ve školách při lázeňských léčebnách. Jedná se o práci teoreticko-empirickou. Teoretická část popisuje nejčastější somatopedická postižení, se kterými žáci přijíždějí k lázeňské léčbě do zdravotnického zařízení. Dále specifikuje konkrétní školy v České republice, které se na tento zdravotní problém specializují. Praktická část je realizována jednou z metod kvalitativního výzkumu, a to formou případové studie. Cílem výzkumu je komparace specifik edukace na konkrétních školách.
Seznam odborné literatury
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy: texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2016. ISBN 978-80-7315-255-0.
FIALOVÁ, Ilona, Dagmar OPATŘILOVÁ a Lucie PROCHÁZKOVÁ. Somatopedie: texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-233-8.
HÁJKOVÁ, Vanda. Podpora speciálních vzdělávacích potřeb žáků se zdravotním znevýhodněním. Praha: Univerzita Karlova, 2008. ISBN 978-80-7290-344-3.
MATĚJČEK, Zdeněk. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. 3. přeprac. vyd. Jinočany: H & H, 2001. ISBN 80-86022-92-7.
OLCHAVA, Petr. Zdravé a nemocné dítě: od početí do puberty. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. Pro rodiče. ISBN 978-80-247-1847-7.
PETŘÍKOVÁ, Daniela. Školy při léčebnách věnují svým svěřencům individuální péči. Týdeník školství. Praha: Sofiprin, 2013,21(22), 5. ISSN 1210-8316.
POHUNEK, Petr. Průduškové astma v dětském věku. Praha: Maxdorf, c2009. Edice ČIPA. ISBN 978-80-7345-201-8.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál (vydavatelství), 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3357-9.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK