Edukace žáků ve školách při zdravotnických zařízeních
Název práce v češtině: | Edukace žáků ve školách při zdravotnických zařízeních |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The education of pupils at schools at a medical clinics |
Klíčová slova: | somatopedie|edukace|žák se speciálně vzdělávacími potřebami|dítě s nemocí|škola při zdravotnickém zařízení|škola při dětské léčebně |
Klíčová slova anglicky: | Somatopedia|education|a pupil with special educational needs|a child with disease|a school at a medical clinic|a school at children's hospital |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.06.2020 |
Datum zadání: | 24.06.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 04.12.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 02.06.2021 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 27.04.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.06.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Tato diplomová práce má za cíl popsat systém edukace ve školách při lázeňských léčebnách. Jedná se o práci teoreticko-empirickou. Teoretická část popisuje nejčastější somatopedická postižení, se kterými žáci přijíždějí k lázeňské léčbě do zdravotnického zařízení. Dále specifikuje konkrétní školy v České republice, které se na tento zdravotní problém specializují. Praktická část je realizována jednou z metod kvalitativního výzkumu, a to formou případové studie. Cílem výzkumu je komparace specifik edukace na konkrétních školách. |
Seznam odborné literatury |
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy: texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2016. ISBN 978-80-7315-255-0.
FIALOVÁ, Ilona, Dagmar OPATŘILOVÁ a Lucie PROCHÁZKOVÁ. Somatopedie: texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-233-8. HÁJKOVÁ, Vanda. Podpora speciálních vzdělávacích potřeb žáků se zdravotním znevýhodněním. Praha: Univerzita Karlova, 2008. ISBN 978-80-7290-344-3. MATĚJČEK, Zdeněk. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. 3. přeprac. vyd. Jinočany: H & H, 2001. ISBN 80-86022-92-7. OLCHAVA, Petr. Zdravé a nemocné dítě: od početí do puberty. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. Pro rodiče. ISBN 978-80-247-1847-7. PETŘÍKOVÁ, Daniela. Školy při léčebnách věnují svým svěřencům individuální péči. Týdeník školství. Praha: Sofiprin, 2013,21(22), 5. ISSN 1210-8316. POHUNEK, Petr. Průduškové astma v dětském věku. Praha: Maxdorf, c2009. Edice ČIPA. ISBN 978-80-7345-201-8. ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál (vydavatelství), 2014. ISBN 978-80-262-0644-6. VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3357-9. |