Kyberšikana a dospělí
Název práce v češtině: | Kyberšikana a dospělí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Cyberbullying and adults |
Klíčová slova: | Kyberšikana|Kyberšikana dospělých|Dopad kyberšikany |
Klíčová slova anglicky: | Cyberbullying|Adults‘ cyberbullying|Impact of cyberbullying |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Iva Štětovská, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 14.06.2020 |
Datum zadání: | 14.06.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.06.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 22.06.2021 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.05.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.06.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Andrea Včeláková |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zjistit, jakým způsobem nahlíží dospělí na kyberšikanu, v jakých situacích se s ní setkávají a zkoumat tento jev v kontextu působení na well-being a pocit bezpečí u dospělého člověka.
Obsahem literárně přehledové části bude pomocí kvalitní rešerše nejdříve přiblížit pojem šikany a kyberšikany. Popíše, na co se při poznávání těchto jevů zaměřit a jak je identifikovat. U kyberšikany se bude věnovat problému jejímu vymezení. Dále se zaměří konkrétněji na kyberšikanu, jaké jevy jí provázejí a do jakých kategoríí se dá rozdělit. Práce se také bude snažit zjistit, zdali existují nějaká specifika této problematiky v České Republice. Další část se zaměří kyberšikanu ve světě dospělých. Předpokládá se kombinovaný design návrhu výzkumu. Nejprve práce navrhne pravděpodobně screeningové šetření problému a následně budou konkrétní situace doladěny rozhovory s jedinci. Výzkum je možný realizovat bez jakékoliv finanční podpory a je možné ho zvládnout vlastními silami. Potenciální výzkumník se také před uskutečněním výzkumu připraví na možná rizika spojená s dotýkáním se citlivého tématu kyberšikany. Následně by se také dalo uvažovat o návrhu preventivních opatření. |
Seznam odborné literatury |
Coyne, I., Monks, C. (2011). Bullying in different contexts. Cambridge.
Černá, A. (2013). Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada. Psyché. Čech, O., Zvoníčková, N. (2017). Nebezpečí kyberšikany: internet jako zbraň?. České Budějovice: Theia — krizové centrum Kowalski, R. M., Toth, A., Morgan, M. (2018). Bullying and cyberbullying in adulthood and the workplace. The journal of social psychology, 158(1), 64–81. Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada. Šmahel, D. (2002). Psychologie a internet: děti dospělými, dospělí dětmi. Praha: Triton. |