Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Klima školní třídy a vnímaná akademická účinnost žáků na střední škole
Název práce v češtině: Klima školní třídy a vnímaná akademická účinnost žáků na střední škole
Název v anglickém jazyce: Climate of school class and academic self-efficacy of high school students
Klíčová slova: Vnímaná akademická účinnost|vnímaná osobní účinnost|třídní klima|student|učitel|škola|rodič|pedagog|Dotazník sociálního klimatu školní třídy|Dotazník studijních zkušeností
Klíčová slova anglicky: Academic self-efficacy|Self-efficacy|Classroom climate|Student|Teacher|School|Parent|Pedagogue|Classroom Environment Scale|The Study Experience Questionnaire
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 14.06.2020
Datum zadání: 14.06.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.06.2020
Datum a čas obhajoby: 02.09.2021 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:25.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 02.09.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. David Čáp, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je popsat vybrané psychologické poznatky, které souvisí s problematikou klimatu školní třídy a vnímané akademické účinností žáků a navrhnout výzkum, který by sledoval souvislost mezi klimatem ve školní třídě a vnímanou akademickou účinností žáků na střední škole.
Teoretická část bakalářské práce je členěna na dvě hlavní části. První část se zabývá klimatem školní třídy a druhá vnímanou akademickou účinností žáků. První část popisuje znaky i další projevy související s klimatem školní třídy. Dále charakterizuje aktéry tohoto školního fenoménu a jejich působení na utváření a rozvoj klimatu školní třídy. Také popisuje kvantitativní i kvalitativní metody zkoumající třídní klima. V druhé části zabývající se vnímanou akademickou účinností žáků je vymezena vnímaná osobní účinnost a vnímaná akademická účinnost. Pojednává o jejich zdrojích, zabývá se rolí pedagoga při rozvoji vnímané akademické účinnosti žáků. Dále pojednává o žácích, o vývoji jejich vnímané akademické účinnosti a například o tom, jak je vnímaná akademická účinnost ovlivňuje. Také popisuje problematiku měření vnímané akademické účinnosti.
Empirická část této bakalářské práce se věnuje návrhu výzkumu. Jeho cílem je hledání souvislosti mezi klimatem třídy a vnímané akademické účinnosti žáků středních škol. Výzkum počítá a kvantitativním designem, ve kterém jsou data získávány pomocí dotazování (zřejmě Dotazník CES a Dotazník studijních zkušeností). Soubor respondentů tvoří žáci středních škol.
Projekt bakalářské práce má přispět k poznatkům o vnímané akademické účinností žáků středních škol a úloze klimatu školní třídy pro podporu jejich školní úspěšnosti.
Seznam odborné literatury
Čapek, R. (2010). Třídní klima a školní klima. Praha: Grada.

Draberová, J. (2018). Vnímaná akademická účinnost žáků středních škol (Disertační práce). Praha: FF UK.

Honicke, T., & Broadbent, J. (2016). The influence of academic self-efficacy on academic performance: A systematic review. Educational Research Review, 17, 63-84.

Huang, C. (2013). Gender differences in academic self-efficacy: A meta-analysis. European Journal of Psychology of Education, 28, 1-35.

Krejčová, L. (2011). Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Praha: Grada.

Šeďová, K., Šalamounová, Z., Švaříček, R., Sedláček, M., Majcík, M., & Navrátilová, J. (2020). Výuková komunikace. Brno: Masarykova univerzita.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK