Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vývoj profesní identity začínajících učitelů
Název práce v češtině: Vývoj profesní identity začínajících učitelů
Název v anglickém jazyce: Development of Proffesional Identity of Beggining Teachers
Klíčová slova: začínající učitel|profesní identita|profesní vývoj
Klíčová slova anglicky: Beginning Teacher|Professional Identity|Professional Development
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 04.06.2020
Datum zadání: 04.06.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.06.2020
Datum a čas obhajoby: 02.09.2022 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:24.07.2022
Datum proběhlé obhajoby: 02.09.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Ondřej Pešout, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vymezení profesní identity začínajících učitelů a zmapování konfliktů a tenzí, se kterými se začínající učitelé potýkají při utváření své profesní identity.
V literárně přehledové části bude uvedeno pojmové zarámování tématu vývoje profesní identity u začínajících učitelů spolu s teoretickými východisky, o které se opírá výzkumná část práce. Základními pilíři práce jsou profesní vývoj učitele, začínající učitel a profesní identita učitele, které budou dále představeny v samostatných kapitolách.

Výzkum bude realizován metodou rozhovoru a dotazníkového šetření. Cílem kvalitativní části výzkumu bude zjistit, jaké byly začátky učitele a představa učitele o práci před nástupem do zaměstnání a jaká je v současnosti. Pomocí dotazníku budeme zjišťovat, jaká doporučení by dali žáci začínajícím učitelům a jak žáci své učitele vnímají. Respondenty kvalitativní části výzkumu budou učitelé čtyřletého gymnázia s různou délkou pedagogické praxe a specializací. Respondenti pro kvantitativní část výzkumu budou studenti čtyřletých gymnázií. Výsledky výzkumu by mohly přinést podrobnější informace a náhled do problematiky utváření profesní identity začínajících učitelů a napomoci tak ke kvalitnější a promyšlenější podpoře začínajících učitelů na školách jako prevence před jejich předčasným odchodem do jiné profese.
Seznam odborné literatury
Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie. Praha: Portál.

Podlahová, L. (1998). Pedagogická praxe: Průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého.

Podlahová, L. (2004). První kroky učitele. Praha: Triton.

Průcha, J. (2000). Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. Praha: Portál.

Šimoník, O. (1994). Začínající učitel. Brno: Masarykova univerzita.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK