Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zjištění uživatelských potřeb učitelů navštěvujících muzejní weby
Název práce v češtině: Zjištění uživatelských potřeb učitelů navštěvujících muzejní weby
Název v anglickém jazyce: Identifying user needs for teachers visiting museum websites
Klíčová slova: muzejní weby|uživatelské potřeby|učitelé|vztahy mezi školou a muzeem
Klíčová slova anglicky: museum websites|user needs|teachers|school-museum relatio
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Nina Wanča, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 31.05.2020
Datum zadání: 31.05.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.06.2020
Datum a čas obhajoby: 05.09.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. et Mgr. Čeněk Pýcha, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat potřebami škol, které jsou důležitou cílovou skupinou muzeí, takže komunikace a potřeby učitelů jsou podstatné pro úspěšnou spolupráci muzea a školy. Zjištěné potřeby budou srovnány s aktuální situací, což pomůže muzeím přizpůsobit nabídku pro školy. Cílem práce je zjistit, jak učitelé s muzeem komunikují a do jaké míry k tomu využívají web. Teoretická část se zaměří na spolupráci muzeí a škol a bude se zabývat tématy jako jsou doprovodné programy pro školy a analýza současných trendů v této oblasti. Práce využije kvantitativní výzkum v podobě dotazníku pro učitele místních škol. Kvalitativní výzkum bude použit pro analýzu webů Oblastní galerie Liberec a Muzea skla a bižuterie Jablonec nad Nisou. Rozhovor s učiteli na různých typech a stupních škol může ukázat odlišnost potřeb učitelů vzhledem k věku dětí a zajistí tak maximální pestrost získaných informací. Práce má potenciál k vylepšení komunikace mezi muzei a učiteli. Bude obsahovat zhodnocení komunikačních kanálů a podněty pro optimalizaci webu. Díky získaným informacím ho budou moci muzea upravit tak, aby se stal ke komunikaci podstatným.

Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
ATES, Aysun a Jennie F. LANE. Analysing School-Museum Relations to Improve Partnerships for Learning: A Case Study. EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE [online]. 2020,45(201), 231-246 [cit. 2020-05-29]. DOI: 10.15390/EB.2019.8017. ISSN 13001337. Dostupné z: https://search.proquest.com/docview/2359195901/fulltextPDF/DFD066E30CF845B3PQ/
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace / Jan Hendl. 2016. ISBN 9788026209829.
KISIEL, James F. Clarifying the complexities of school-museum interactions: Perspectives from two communities. Journal of Research in Science Teaching [online]. 2014,51(3), 342-367 [cit. 2020-05-29]. DOI: 10.1002/tea.21129. ISSN 00224308. Dostupné z: http://doi.wiley.com/10.1002/tea.21129
VAVRDOVÁ, Alena. Analýza aktuálních trendů v oblasti spolupráce muzea a školy. Muzeum [online]. 2012,50(2), s. 10-16 [cit. 2020-05-29]. Dostupné z: http://emuzeum.cz/file/07572a6c6b0f745de82d51a184768135/62372/muzeum_2_2012.pdf
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK