Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Metodická podpora předmětu tělesná výchova na střední škole
Název práce v češtině: Metodická podpora předmětu tělesná výchova na střední škole
Název v anglickém jazyce: Methodical support of the subject of physical education at secondary school
Klíčová slova: metodika|podpora|rvp|tělesná výchova|didaktika|inovace|kolečkové bruslení|teorie vs praxe|adolescence
Klíčová slova anglicky: • methodology|• support|• national educational program|• physical education|• didactics|• innovation|• rollerskating|• theory vs practice|• adolescence
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.05.2020
Datum zadání: 19.05.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 07.09.2020
Datum a čas obhajoby: 07.09.2023 10:30
Datum odevzdání elektronické podoby:01.08.2023
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce tvoří přehled metodické podpory pro tělesnou výchovu na střední škole. Porovnává a hodnotí rámcový vzdělávací program pro střední školy a dostupné metodické materiály. Představuje obecné didaktické postupy pro tvorbu metodického materiálu pro výuku specializace v tělesné výchově a návrh inovace v podobě metodického materiálu pro výuku kolečkového bruslení a rychlobruslení na středních školách.
Seznam odborné literatury
BERDYCHOVÁ, Jana, 1991. J.A. Komenský a tělesná kultura. Praha: Olympia
DOVALIL, Josef, 1988. Věkové zvláštnosti dětí a mládeže a sportovní trénink. Praha: Univerzita Karlova.
JANSA, Petr, 2018. Pedagogika sportu. Vydání druhé. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum. ISBN 978-80-246-3986-4.
JEDLIČKA, Richard, 2015. Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada Publishing. Psyché. ISBN 978-80-247-5447-5.
JELÍNEK, Marian a Kamila JETMAROVÁ, 2017. Neztraťte motivaci v době blahobytu. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1196-9.
MACEK, Petr, 2003. Adolescence. 2., upr. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-747-7.
MCLENNAN, Nancy a Jannine THOMPSON, 2015. Quality Physical Education (QPE): guidelines for policy makers. 2015. Paris: UNESCO. ISBN 978-92-3-100059-1.
PERIČ, Tomáš, 2012. Sportovní příprava dětí. Nové, aktualiz. vyd. Praha: Grada. Děti a sport. ISBN 9788024742182.
RYCHTECKÝ, Antonín a Ludmila FIALOVÁ, 1998. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-7184-659-7.
SEKOT, Aleš, 2013. Sociologie sportu: aktuální problémy. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-6181-1.
SKUTIL, Martin, 2011. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-778-7.
ŠÍP, Radim, ed., 2008. Kalokagathia: ideál nebo flatus vocis?. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-4566-8.
ŠTORCH, Eduard, 1929. Dětská farma: eubiotická reforma školy. Brno: Ústřední spolek jednot učitelských na Moravě. Pedagogická práce.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ, 2011. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3357-9.
VINCEJOVÁ, E. Plánovanie edukačných procesov. Bratislava: Metodicko- pedagogické centrum, 2013, 64.s ISBN: 978-80-8052-527-9
Rámcový vzdělávací program - 63-41-M/02 Obchodní akademie [online], In: . [cit. 2019-02-02]. DOI: http://zpd.nuov.cz/RVP/ML/RVP%206341M02%20Obchodni%20akademie.pdf.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK