Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Instagram ako kanál predaja
Název práce v jazyce práce (slovenština): Instagram ako kanál predaja
Název práce v češtině: Instagram jako prodejní kanál
Název v anglickém jazyce: Instagram as a business tool
Klíčová slova: sociálne médiá|Web 2.0|elektronický obchod|sociálny obchod|Instagram|eWOM|UGC|Influencer Marketing
Klíčová slova anglicky: Social Media|Web 2.0|e-commerce|s-commerce|Instagram|eWOM|UGC|Influencer Marketing
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: slovenština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.05.2020
Datum zadání: 19.05.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.06.2020
Datum a čas obhajoby: 05.09.2022 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:27.07.2022
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Sociální média ve velké míře ovlivnila všechny aspekty lidského života. Významnou změnou v chování lidí po vzniku online sociálních sítí (médií) je způsob, jakým probíhá komunikace a také její rozsah. Instagram je jednou ze sítí s nevšedním dopadem, má v současnosti velký vliv na marketingové aktivity řady společností a přináší nové způsoby komunikace s novými i stávajícími zákazníky. Cílem práce je za pomocí kritické analýzy porozumět prodejním/business aktivitám a strategiím v prostředí Instagramu. V práci budou identifikovány základní cílové skupiny, oblasti byznysu, které jsou v tomto prostředí využívány, i druhy zboží, který se v nich nejčastěji prodávají. Praktická část práce bude vystavěna na mapování marketingových praktik v prostředí sociálních sítí a to zejména v prostředí českého a slovenského Instagramu.

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
Pookulangara, S., Parr, J.M., Tanoff, L., & Nix, K.G. (2017). Insta-shopping: Examining use of Instagram for shopping online using Theory of Reasoned Action. DOI: 10.31274/itaa_proceedings-180814-1807
Mata, F. J., & Quesada, A. (2014). Web 2.0, social networks and e-commerce as marketing tools. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research,https://doi.org/10.4067/S0718-18762014000100006
Berthon, P. R., Pitt, L. F., Plangger, K., & Shapiro, D. (2012). Marketing meets Web 2.0, social media, and creative consumers: Implications for international marketing strategy, DOI: 10.1016/j.bushor.2012.01.007
Phua, J., Jin, S. V., & Kim, J. J. (2017). Gratifications of using Facebook, Twitter, Instagram, or Snapchat to follow brands: The moderating effect of social comparison, trust, tie strength, and network homophily on brand identification, brand engagement, brand commitment, and membership intention. DOI - 10.1016/j.tele.2016.06.004
J.S. He, M. Han, S. Ji, T. Du, and Z. Li. (2019). Spreading Social Influence with Both Positive and Negative Opinions in Online Networks. Big Data Mining and Analytics, DOI: 10.26599/BDMA.2018.9020034
Virtanen, H., Björk, P. and Sjöström, E. (2017). Follow for follow: marketing of a start-up company on Instagram. Journal of Small Business and Enterprise Development,https://doi.org/10.1108/JSBED-12-2016-0202
Bryman, A. and Bell, E. (2015). Business research methods. Oxford: Oxford University Press. ISBN: 9780199668649
Handley, L. (2016). What does Instagram Stories mean for brand engagement? the Guardian. https://www.theguardian.com/media-network/2016/sep/22/instagram-stories-brand-engagement-loreal-ted-baker
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK