Instagram ako kanál predaja
Název práce v jazyce práce (slovenština): | Instagram ako kanál predaja |
---|---|
Název práce v češtině: | Instagram jako prodejní kanál |
Název v anglickém jazyce: | Instagram as a business tool |
Klíčová slova: | sociálne médiá|Web 2.0|elektronický obchod|sociálny obchod|Instagram|eWOM|UGC|Influencer Marketing |
Klíčová slova anglicky: | Social Media|Web 2.0|e-commerce|s-commerce|Instagram|eWOM|UGC|Influencer Marketing |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | slovenština |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 19.05.2020 |
Datum zadání: | 19.05.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.06.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2022 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 27.07.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2022 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Sociální média ve velké míře ovlivnila všechny aspekty lidského života. Významnou změnou v chování lidí po vzniku online sociálních sítí (médií) je způsob, jakým probíhá komunikace a také její rozsah. Instagram je jednou ze sítí s nevšedním dopadem, má v současnosti velký vliv na marketingové aktivity řady společností a přináší nové způsoby komunikace s novými i stávajícími zákazníky. Cílem práce je za pomocí kritické analýzy porozumět prodejním/business aktivitám a strategiím v prostředí Instagramu. V práci budou identifikovány základní cílové skupiny, oblasti byznysu, které jsou v tomto prostředí využívány, i druhy zboží, který se v nich nejčastěji prodávají. Praktická část práce bude vystavěna na mapování marketingových praktik v prostředí sociálních sítí a to zejména v prostředí českého a slovenského Instagramu. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
Pookulangara, S., Parr, J.M., Tanoff, L., & Nix, K.G. (2017). Insta-shopping: Examining use of Instagram for shopping online using Theory of Reasoned Action. DOI: 10.31274/itaa_proceedings-180814-1807 Mata, F. J., & Quesada, A. (2014). Web 2.0, social networks and e-commerce as marketing tools. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research,https://doi.org/10.4067/S0718-18762014000100006 Berthon, P. R., Pitt, L. F., Plangger, K., & Shapiro, D. (2012). Marketing meets Web 2.0, social media, and creative consumers: Implications for international marketing strategy, DOI: 10.1016/j.bushor.2012.01.007 Phua, J., Jin, S. V., & Kim, J. J. (2017). Gratifications of using Facebook, Twitter, Instagram, or Snapchat to follow brands: The moderating effect of social comparison, trust, tie strength, and network homophily on brand identification, brand engagement, brand commitment, and membership intention. DOI - 10.1016/j.tele.2016.06.004 J.S. He, M. Han, S. Ji, T. Du, and Z. Li. (2019). Spreading Social Influence with Both Positive and Negative Opinions in Online Networks. Big Data Mining and Analytics, DOI: 10.26599/BDMA.2018.9020034 Virtanen, H., Björk, P. and Sjöström, E. (2017). Follow for follow: marketing of a start-up company on Instagram. Journal of Small Business and Enterprise Development,https://doi.org/10.1108/JSBED-12-2016-0202 Bryman, A. and Bell, E. (2015). Business research methods. Oxford: Oxford University Press. ISBN: 9780199668649 Handley, L. (2016). What does Instagram Stories mean for brand engagement? the Guardian. https://www.theguardian.com/media-network/2016/sep/22/instagram-stories-brand-engagement-loreal-ted-baker |