Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kulturní šok a jeho vliv na pedagogickou činnost amerických pedagogů v České republice
Název práce v češtině: Kulturní šok a jeho vliv na pedagogickou činnost amerických pedagogů v České republice
Název v anglickém jazyce: Culture shock and its impact on pedagogical activities of North- American teachers in the Czech Republic
Klíčová slova: kulturní šok|kultura|zahraniční učitelé v České republice|pedagogická činnost
Klíčová slova anglicky: culture shock|culture|expatriate teacher in the Czech Republic|educational activity
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 14.05.2020
Datum zadání: 14.05.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 29.10.2020
Datum a čas obhajoby: 03.06.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:29.04.2021
Datum proběhlé obhajoby: 03.06.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku kulturního šoku u pedagogů z jiného kulturního prostředí. Cílem práce je porozumět, jak prožívají američtí učitelé kulturní šok v České republice, jak tento stav ovlivňuje jejich pedagogickou činnost a jak srovnávají školní systémy obou zemí. Teoretická část se zaměří na popis kulturního šoku a jeho fází, na dopady, které způsobuje v osobním i profesním životě, dále bude popsána kultura amerických škol, vzdělávání učitelů v Americe a bude popsána rozdílnost amerického a českého školství. Empirická část bude mít podobu kvalitativního výzkumu, který bude proveden formou polostrukturovaného rozhovoru, jehož cílem bude zjistit, jak američtí učitelé prožívají kulturní šok v České republice a jak toto prožívání ovlivňuje jejich pedagogickou činnost.
Seznam odborné literatury
· Furham, A. (2012). Culture shock. Revista de Psicologéa de la Educación, 7.
· Kolman, L. (2001). Komunikace mezi kulturami: psychologie interkulturních rozdílů. ČZU PEF Praha ve vydavatelství Credit.
· Lutz, R. (1990). Classroom shock: The role of expectations in an instructional setting. Georgetown University Round Table on languages and linguistics, 144-156.
· Neilsen, R. (2009). Travellers’ tales: The expatriate English language teacher in the new global culture. Cambridge Scholars Publishing.
· Oberg, K. (1960). Cultural shock: Adjustment to new cultural environments. Practical anthropology, (4), 177-182.
· Rajasekar, J., & Renand, F. (2013). Culture shock in a global world: Factors affecting culture shock experienced by expatriates in Oman and Omani expatriates abroad. International journal of business and management, 8(13), 144.
· Savva, M. (2015). Characteristics of the international educator and the strategic role of critical incidents. Journal of Research in International Education, 14(1), 16-28.
· Savva, M. (2017). Learning to teach culturally and linguistically diverse students through cross-cultural experiences. Intercultural Education, 28(3), 269-282.
· Schnell, J. (1996). Understanding the Shock in" Culture Shock.".
· Ward, C. A., Bochner, S., & Furnham, A. (2001). The psychology of culture shock. Psychology Press.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK