Kulturní šok a jeho vliv na pedagogickou činnost amerických pedagogů v České republice
Název práce v češtině: | Kulturní šok a jeho vliv na pedagogickou činnost amerických pedagogů v České republice |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Culture shock and its impact on pedagogical activities of North- American teachers in the Czech Republic |
Klíčová slova: | kulturní šok|kultura|zahraniční učitelé v České republice|pedagogická činnost |
Klíčová slova anglicky: | culture shock|culture|expatriate teacher in the Czech Republic|educational activity |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 14.05.2020 |
Datum zadání: | 14.05.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 29.10.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 03.06.2021 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.04.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 03.06.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku kulturního šoku u pedagogů z jiného kulturního prostředí. Cílem práce je porozumět, jak prožívají američtí učitelé kulturní šok v České republice, jak tento stav ovlivňuje jejich pedagogickou činnost a jak srovnávají školní systémy obou zemí. Teoretická část se zaměří na popis kulturního šoku a jeho fází, na dopady, které způsobuje v osobním i profesním životě, dále bude popsána kultura amerických škol, vzdělávání učitelů v Americe a bude popsána rozdílnost amerického a českého školství. Empirická část bude mít podobu kvalitativního výzkumu, který bude proveden formou polostrukturovaného rozhovoru, jehož cílem bude zjistit, jak američtí učitelé prožívají kulturní šok v České republice a jak toto prožívání ovlivňuje jejich pedagogickou činnost. |
Seznam odborné literatury |
· Furham, A. (2012). Culture shock. Revista de Psicologéa de la Educación, 7.
· Kolman, L. (2001). Komunikace mezi kulturami: psychologie interkulturních rozdílů. ČZU PEF Praha ve vydavatelství Credit. · Lutz, R. (1990). Classroom shock: The role of expectations in an instructional setting. Georgetown University Round Table on languages and linguistics, 144-156. · Neilsen, R. (2009). Travellers’ tales: The expatriate English language teacher in the new global culture. Cambridge Scholars Publishing. · Oberg, K. (1960). Cultural shock: Adjustment to new cultural environments. Practical anthropology, (4), 177-182. · Rajasekar, J., & Renand, F. (2013). Culture shock in a global world: Factors affecting culture shock experienced by expatriates in Oman and Omani expatriates abroad. International journal of business and management, 8(13), 144. · Savva, M. (2015). Characteristics of the international educator and the strategic role of critical incidents. Journal of Research in International Education, 14(1), 16-28. · Savva, M. (2017). Learning to teach culturally and linguistically diverse students through cross-cultural experiences. Intercultural Education, 28(3), 269-282. · Schnell, J. (1996). Understanding the Shock in" Culture Shock.". · Ward, C. A., Bochner, S., & Furnham, A. (2001). The psychology of culture shock. Psychology Press. |