Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Rozvoj sociálních dovedností učitele hry na hudební nástroj pomocí metody VTI
Název práce v češtině: Rozvoj sociálních dovedností učitele hry na hudební nástroj pomocí metody VTI
Název v anglickém jazyce: Development of music instrument teachers‘ social skills by Video home training method
Klíčová slova: sociální dovednosti|videotrénink interakcí|učitel hudby
Klíčová slova anglicky: social skills|video interaction guidance|music teacher
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 04.05.2020
Datum zadání: 04.05.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.06.2020
Datum a čas obhajoby: 13.09.2021 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:25.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Kamila Urban, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem této práce je přiblížit možnost aplikace metody Videotrénink interakcí (VTI) v oblasti hudebního vzdělávání. Konkrétně pak v práci s učitelem v individuální výuce hry na hudební nástroj.
Teoretická část představí metodu Videotrénink interakcí v kontextu výuky hry na hudební nástroj. Bude obsahovat kapitolu o hudebním vzdělávání a jeho psychologických aspektech. Další pak o sociálních dovednostech profese učitele hudby. Dále pak kapitolu o metodě VTI a jejím užití při rozvoji sociálních dovedností učitele hudby.

Výzkumná část bude kvalitativně zaměřená a bude zpracovávat kazuistiku/y práce pomocí metody VTI s učitelem/i hudby na základní umělecké škole. Tuto metodu budou doplňovat také dotazníky sledující například změny stylu učení a spokojenosti jak žáka, tak učitele, před a po intervenci VTI.
Výsledky výzkumu by mohly naznačit, jak by využití VTI mohlo být využitelné právě v individuální výuce hry na nástroj a jak by podoba takové intervence mohla vypadat. Výsledky by mohly být cenné pro pedagogickou praxi hudební výchovy, protože v této oblasti se tato metoda zatím nepoužívá.
Seznam odborné literatury
Baláková V. (2016). Komunikační dovednosti mládežnického trenéra volejbalu a jejich rozvoj metodou VTI (Disetrtační práce). Praha: Univerzita Karlova FFUK.

Bidlová, E., & Gillernová, I. (2006). Sociální dovednosti učitele a možnosti jejich rozvíjení pomocí videotréninku interakcí. Praha: Pražské sociálně vědní studie.

Biemans, H. (1990). Video Home Training: Theory, method and organization of SPIN. In J. Kool (Ed.) International Seminar for Innovative Institutions. Ryswijk: Ministry of Welfare, Health and Culture.

Colwell, R., & Webster P. R. (Ed.). (2011). Menc handbook of research on music learning Volume 1: Strategies. New York: Oxford University Press.

Colwell, R., & Webster P. R. (Ed.). (2011). Menc handbook of research on music learning Volume 2: Applications. New York: Oxford University Press.

Franěk, M. (2005). Hudební psychologie. Praha: Karolinum.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK