Rozvoj sociálních dovedností učitele hry na hudební nástroj pomocí metody VTI
Název práce v češtině: | Rozvoj sociálních dovedností učitele hry na hudební nástroj pomocí metody VTI |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Development of music instrument teachers‘ social skills by Video home training method |
Klíčová slova: | sociální dovednosti|videotrénink interakcí|učitel hudby |
Klíčová slova anglicky: | social skills|video interaction guidance|music teacher |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Eva Šírová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 04.05.2020 |
Datum zadání: | 04.05.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 09.06.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 13.09.2021 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 25.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.09.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Kamila Urban, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem této práce je přiblížit možnost aplikace metody Videotrénink interakcí (VTI) v oblasti hudebního vzdělávání. Konkrétně pak v práci s učitelem v individuální výuce hry na hudební nástroj.
Teoretická část představí metodu Videotrénink interakcí v kontextu výuky hry na hudební nástroj. Bude obsahovat kapitolu o hudebním vzdělávání a jeho psychologických aspektech. Další pak o sociálních dovednostech profese učitele hudby. Dále pak kapitolu o metodě VTI a jejím užití při rozvoji sociálních dovedností učitele hudby. Výzkumná část bude kvalitativně zaměřená a bude zpracovávat kazuistiku/y práce pomocí metody VTI s učitelem/i hudby na základní umělecké škole. Tuto metodu budou doplňovat také dotazníky sledující například změny stylu učení a spokojenosti jak žáka, tak učitele, před a po intervenci VTI. Výsledky výzkumu by mohly naznačit, jak by využití VTI mohlo být využitelné právě v individuální výuce hry na nástroj a jak by podoba takové intervence mohla vypadat. Výsledky by mohly být cenné pro pedagogickou praxi hudební výchovy, protože v této oblasti se tato metoda zatím nepoužívá. |
Seznam odborné literatury |
Baláková V. (2016). Komunikační dovednosti mládežnického trenéra volejbalu a jejich rozvoj metodou VTI (Disetrtační práce). Praha: Univerzita Karlova FFUK.
Bidlová, E., & Gillernová, I. (2006). Sociální dovednosti učitele a možnosti jejich rozvíjení pomocí videotréninku interakcí. Praha: Pražské sociálně vědní studie. Biemans, H. (1990). Video Home Training: Theory, method and organization of SPIN. In J. Kool (Ed.) International Seminar for Innovative Institutions. Ryswijk: Ministry of Welfare, Health and Culture. Colwell, R., & Webster P. R. (Ed.). (2011). Menc handbook of research on music learning Volume 1: Strategies. New York: Oxford University Press. Colwell, R., & Webster P. R. (Ed.). (2011). Menc handbook of research on music learning Volume 2: Applications. New York: Oxford University Press. Franěk, M. (2005). Hudební psychologie. Praha: Karolinum. |