Zjištění uživatelských potřeb návštěvníků muzejních webů se zaměřením na rodiny s dětmi
Název práce v češtině: | Zjištění uživatelských potřeb návštěvníků muzejních webů se zaměřením na rodiny s dětmi |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Identifying user needs for museum website visitors with the main focus on families with children |
Klíčová slova: | uživatelské potřeby|muzejní weby|propagace muzeí|rodiny s dětmi|muzejní návštěvníci |
Klíčová slova anglicky: | user needs|museum websites|museum promotion|families with children|museum visitors |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Nina Wanča, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 16.04.2020 |
Datum zadání: | 16.04.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.06.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2022 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.07.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2022 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. et Mgr. Čeněk Pýcha, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Rodiny s dětmi jsou jednou z cílových skupin, které navštěvují paměťové instituce a jejich zájmy a potřeby by tak měly být reflektovány i na webu příslušných organizací. Cílem práce bude na základě odborné literatury zmapovat a popsat uživatelské potřeby cílové skupiny a analyzovat uživatelské webové rozhraní podle platných zásad ve spolupráci s vybraným muzeem. Teoretická část se zaměří na způsob, jakým muzea oslovují své návštěvníky a rozpracuje související pojmy (uživatelská potřeba, webové rozhraní, design, marketing a PR strategie muzeí). Ilustrací všech těchto jevů budou příklady dobré praxe. Praktickou část bakalářské práce bude tvořit kvalitativní průzkum formou rozhovorů s představiteli cílové skupiny ve spolupráci s vybranou institucí, analýza rozhovorů a tvorba doporučení pro webové stránky vybrané instituce. Práce přinese konkrétní doporučení ohledně webu se zaměřením na cílovou skupinu a pohled na očekávání cílové skupiny vzhledem k instituci. Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
ČERVENKOVÁ, Alena; HOŘAVA, Michal (ed.). Uživatelsky přívětivá rozhraní. Brno : Hořava & Associates, 2009. 177 s. ISBN 978-80-254-5295-0. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. KELLY, Lynda. Family visitors to museums in Austria. In: National Museum Austria: Understanding Museums [online]. 2011 [cit. 2020-04-03]. Dostupné z:http://www.nma.gov.au/research/understanding-museums/LKelly_2011.html KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada, 2005. Expert (Grada). ISBN 80-247-1104-4. PEACOCK, Darren a Jonny BROWNBILL. Audiences, Visitors, Users: Reconceptualising Users Of Museum On-line Content and Services. Museums and the Web 2007 [online]. Toronto: Archives & Museum Informatics, 2007, 2007 [cit. 2020-04-14]. Dostupné z:http://www.archimuse.com/mw2007/papers/peacock/peacock.html |