Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Stav a perspektivy tělesné výchovy na 2. stupni základní školy
Název práce v češtině: Stav a perspektivy tělesné výchovy na 2. stupni základní školy
Název v anglickém jazyce: Situation and perspectives of sport pedagogy at upper Primary School
Klíčová slova: Tělesná výchova|Pedagogika sportu|Didaktika tělesné výchovy|Základní škola|Výzkum
Klíčová slova anglicky: Physical Education|Sport Pedagogy|Didactics of Physical Education|Primary School|Research
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.03.2020
Datum zadání: 23.03.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 15.07.2021
Datum a čas obhajoby: 08.09.2021 12:30
Datum odevzdání elektronické podoby:22.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměřuje na oblast tělesné výchovy na druhém stupni základní školy. V práci je popsán historický vývoj tělesné kultury a navazuje současným pojetím tělesné výchovy s jejím vědeckým základem v pedagogice sportu. Dále se práce věnuje jednotlivým prvkům didaktiky tělesné výchovy. Praktická část bakalářské práce je kvalitativní výzkum v podobě hloubkových rozhovorů s učiteli tělesné výchovy, poskytující bezprostřední vhled do výukové praxe.

This bachelor thesis focuses on physical education at secondary school. The work describes historical evolvement of physcial culture, current situation of physical education and its academic backround in sport pedagogy. It further focuses on specific didactic categories of physical education. Practical part of the bachelor thesis is qualitative research. Research method is an in depth interview and correspondents are teachers of physical education. It allows direct insight into practice of physical education.
Seznam odborné literatury
FIALOVÁ, Ludmila a Ludmila FIALOVÁ. Aktuální témata didaktiky: školní tělesná výchova. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-802-4618-548.
HRABINEC, Jiří. Tělesná výchova na 2. stupni základní školy. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3625-2.
JANSA, Petr. Pedagogika sportu. Vydání druhé. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. ISBN 9788024639864.
JIRÁSEK, Ivo. Zážitková pedagogika: teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál, 2019. Gymnasion. ISBN 978-80-262-1485-4.
KOZLÍK, Jaroslav. K vývoji tělesné výchovy v Československu v letech 1933-1972: teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. Gymnasion. ISBN 978-80-7194-964-0.
KORVAS, Pavel a Jan CACEK. Integrovaná výuka a tělesná výchova na základní škole. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-4988-8.
KÖSSL, Jiří, Jan ŠTUMBAUER a Marek WAIC. Kapitoly z dějin tělesné kultury: školní tělesná výchova. 2. vyd. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. ISBN 978-802-4634-203.
PRŮCHA, Jan, ed. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2.
RYCHTECKÝ, Antonín a Ludmila FIALOVÁ. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-718-4659-7.
SVOBODA, Bohumil a Ludmila FIALOVÁ. Pedagogika sportu: školní tělesná výchova. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-802-4613-581.
TILINGER, Pavel. Odborné a pedagogické praxe ve sportu a tělesné výchově: teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). 2. vyd. Praha: Karolinum, 2014. Gymnasion. ISBN 978-80-246-2795-3.
VILÍMOVÁ, Vlasta a Jan CACEK. Didaktika tělesné výchovy. Vyd. 2., přeprac., (1. vyd. v MU). Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-4936-9.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK