Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza návštěvnosti a uživatelského chování v prostředí webového portálu
Název práce v češtině: Analýza návštěvnosti a uživatelského chování v prostředí webového portálu
Název v anglickém jazyce: Analysis of visit rates and user behaviour in the environment of a web portal
Klíčová slova: webová analýza|analýza portálu|návštěvnost webové stránky|vstupy|informační chování|uživatelské chování|uživatelské prostředí|analýza dat|data|analýza|segmentace dat.
Klíčová slova anglicky: web analysis|portal analysis|website traffic|entry|information behavior|user behavior|user interface|data analysis|data|analysis|data segmentation
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Ing. Jitka Novotná, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.09.2020
Datum zadání: 10.09.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 23.10.2020
Datum a čas obhajoby: 14.06.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:06.05.2021
Datum proběhlé obhajoby: 14.06.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Nina Wanča, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je popis problematiky webové analýzy a možnost využití dostupných nástrojů, součástí je příklad na konkrétním portálu. Student rozebere co vše je možné a vhodné sledovat nebo naopak nelze, vybere konkrétní web a udělá analýzu (počty přístupů, kliky, logy, IP, vývoj v čase, možnosti využití...).

Metody doporučené vedoucí pro řešení práce (obvykle je výzkumná část řešena po dohodě pouze jednou z nich):
obsahová a kritická analýza (textu),
srovnávací analýza,
případová studie,
experiment,
tvůrčí kompilát

Analýza dat webové stránky je jednou z možností, jak získat informace o tom, co by měla stránka vylepšit nebo naopak zachovat. Bakalářská práce se zaměří na cílovou skupinu uživatelů, počet vstupů a další aspekty informačního chování na určité webové stránce. Analýza by mohla prostřednictvím získaných dat stránce pomoci k vyšší návštěvnosti či viditelnosti. Praktická část bude realizována pomocí nástroje Google Analytics. Získaná data prostřednictvím nástroje budou následně segmentována dle charakteru a řazena dle hodnot. Výstup zpracovaných dat v tabulkách bude vysvětlen pomocí doprovodného textu. Získaná data by tedy měla reflektovat stav konkrétního analyzovaného webu, který byl pro praktickou část práce vybrán.

Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
SHANE ATCHISON. Actionable Web Analytics: Using Data to Make Smart Business Decisions. 2007. ISBN 9780470124741.
BEASLEY, Michael. Practical Web Analytics for User Experience: How Analytics Can Help You Understand Your Users. 2013. ISBN 9780124046191.
ŽÁK, Vladimír. Analýza chování uživatele na webových stránkách / Vladimír Žák ; vedoucí práce Alan Eckhardt ; oponent práce Matúš Ondreička[online]. 2010 [cit. 2020-09-18].
ŘEZANKOVÁ, Hana. Shluková analýza dat / Hana Řezanková, Dušan Húsek, Václav Snášel. 2009. ISBN 9788086946818.
Naučte se správně vyhodnotit návštěvnost webu. Segmentací ušetříte za online marketing[online]. 2015 [cit. 2020-09-18]. ISSN edsano.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK