Lexical devices of British and American English in the language of Czech EFL learners
Název práce v češtině: | Lexikální prostředky britské a americké angličtiny v jazyce českých studentů angličtiny |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Lexical devices of British and American English in the language of Czech EFL learners |
Klíčová slova: | lexikální nářeční variace|jazyková moc|angličtina jako cizí jazyk|Euro-angličtina|britská angličtina|americká angličtina |
Klíčová slova anglicky: | lexical dialectal variation|language power|English as a foreign language|Euro-english|British English|American English |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Kateřina Vašků, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 05.03.2020 |
Datum zadání: | 05.03.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.03.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2021 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.08.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Suzanne Lewis, M.A. |
Zásady pro vypracování |
Vztah britské a americké angličtiny prošel v minulém století výraznými změnami. Původně dominantní britská varieta zejména v období po druhé světové válce ustupovala varietě americké, která se stala jazykem kulturní dominance (např. Simo Bobda 1998). Cílem bakalářské práce je zjistit, ke které z těchto dvou variet inklinují čeští studenti angličtiny. Práce se zaměřuje na lexikální rozdíly mezi varietami. Teoretická část představí obě variety a na základě literatury popíše, jak se k problému existence dvou norem staví výukové materiály. V empirické části práce student provede výzkum preferencí českých studentů angličtiny, ve kterém se zaměří na vybrané páry lexémů odlišných v britské a americké angličtině. Na základě dotazníku se pokusí zjistit, která varieta v jazyce studentů dominuje a také jaké faktory mohou k dominanci jedné z variet vést.
Práce bude vypracována v anglickém jazyce. |
Seznam odborné literatury |
Algeo, J. (2006). British or American English?: a handbook of word and grammar patterns. Cambridge University Press.
Bobda, A. S. (1998). British or American English: does it matter?. English Today, 14(4), 13-18. Carrie, E. (2017). ‘British is professional, American is urban’: attitudes towards English reference accents in Spain. International Journal of Applied Linguistics, 27(2), 427-447. Davies, C. (2007). Divided by a common language: A guide to British and American English. Houghton Mifflin Harcourt. Gilquin, G. (2018) “American and/or British influence on L2 Englishes – Does context tip the scale(s)?”. In S.C. Deshors (ed.) Modeling World Englishes: Assessing the Interplay of Emancipation and Globalization of ESL Varieties, pp. 187-216. Amsterdam: John Benjamins. Jakšič, J., & Šturm, P. (2017). Accents of English at Czech schools: Students’ attitudes and recognition skills. Research in Language, 15(4), 353-369. Larsson, T. (2012). On spelling behavio(u)r: A corpus-based study of advanced EFL learners’ preferred variety of English. Nordic journal of English studies, 11(3), 127-154. Mair, C. (2013) The World System of Englishes: Accounting for the transnational importance of mobile and mediated vernaculars. English World-Wide 34(3): 253-278. Trudgill, P., & Hannah, J. (2013). International English: A guide to the varieties of standard English. Routledge. |