Grading in English lessons at secondary schools
Název práce v češtině: | Klasifikace ve výuce angličtiny na středních školách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Grading in English lessons at secondary schools |
Klíčová slova: | známkování|hodnocení|klasifikace|dovednosti anglického jazyka|střední školy|učitelé angličtiny |
Klíčová slova anglicky: | grading|assessment|quantitative assessment|English languages skills|secondary schools|English teachers |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 17.02.2020 |
Datum zadání: | 17.02.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 19.02.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 10.09.2021 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.08.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 10.09.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Lucie Jiránková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zjistit, jakým způsobem učitelé angličtiny na SŠ klasifikují práci svých žáků a zjistit, do jaké míry učitelé postupují systematicky a jaké jsou v těchto systémech slabá místa. Autor provede dotazníkové šetření na několika různých školách pomocí online dotazníků a pokusí se získat několik desítek respondentů. U nich bude zjišťovat, jakým způsobem hodnotí, tj. např. jaká kritéria užívají pro hodnocení, co hodnotí, jak často, jakými principy se řídí, mají-li na školách nějaké návody a do jaké míry jsou závazné, jak byli v tomto ohledu instruováni při studiu na VŠ atp. Výsledný popis situace by měl přispět k identifikaci slabých míst v systému klasifikace v hodinách AJ na SŠ. Autor by pak měl vysvětlit jejich dopad a navrhnout možná zlepšení.
Práce bude vypracována v anglickém jazyce. |
Seznam odborné literatury |
Cheng, Liying and Xiaoying Wang. “Grading, Feedback, and Reporting in ESL/EFL Classrooms”. Language Assessment Quarterly, Vol. 4, No.6, 2007, pp. 85-107.
Čapek, Robert. Třídní klima a školní klima. (2010) Praha: Grada Publishing. Gymnázium Jiřího Ortena, Kutná Hora. Anglický jazyk: Klasifikace předmětu. Needell, Claire. “With Writing, the Problem Is in the Grading“. New York Times. June 27, 2014. Saňáková, Bronislava. “Vliv slovního hodnocení a známkování v hodinách AJ na motivaci žáků druhého stupně základní školy”. (2018) Diplomová práce. Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita. Schinske, Jeffrey and Kimberly Tanner. “Teaching More by Grading Less (or Differently)”. CBE Life Sci Educ., 2014 Summer; 13(2): 159–166. Starch, Daniel and Edward C. Elliott. “Reliability of the Grading of High-School Work in English”. The School Review, Vol. 20, No. 7 (Sep., 1912), pp. 442-457. Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice. Anglický jazyk: Klasifikace předmětu. Šťastná, Lada. “Hodnocení žáka učitelem vpředmětech český a anglický jazyk”. (2014) Diplomová práce. Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Terfa, Miressa. “An Assessment of the Practice of Vocabulary Teaching Strategies in EFL Classes: Kellem Secondary School Grade 9 and 10 English Teachers in Focus”. International Journal of Scientific and Research Publications, Volume 7, Issue 7, July 2017. |