Přínosy a rizika otevření profese učitele na základních školách jedincům bez pedagogického vzdělání
Název práce v češtině: | Přínosy a rizika otevření profese učitele na základních školách jedincům bez pedagogického vzdělání |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Benefits and risks of opening of the profession of a teacher in primary schools to people without pedagogical education |
Klíčová slova: | učitelství|učitel|učitelská profese|osobnost učitele|kompetence učitele|pedagogické vzdělání|volba učitelské profese|motivace k učitelské profesi|legislativa |
Klíčová slova anglicky: | teacher|teacher's profession|choice of teacher's profession|teacher's personality|teacher's competencies|teacher's education|motivation for the teacher's profession|legislation |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 13.02.2020 |
Datum zadání: | 13.02.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 30.03.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2022 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.07.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2022 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se zabývá problematikou učitelství jako profese v podmínkách současných proměn vzdělávání. Cílem práce je analyzovat problematiku učitelství jako profese v České republice a popsat aktuální situaci v oblasti personálního zajištění vzdělávání na několika základních školách. Práce má převážně teoretický charakter. V praktické kapitole jsou na základě dvou vícepřípadových studiích objasněny motivy vybraných učitelů bez pedagogického vzdělání k volbě učitelské profese a analyzovány přínosy a problémy v jejich učitelské praxi z pohledu těchto učitelů a z pohledu ředitelů vybraných škol. |
Seznam odborné literatury |
HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011.
ISBN 9788026200420. HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8. KRYKORKOVÁ, Hana a Růžena VÁŇOVÁ. Učitel v současné škole. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2010. ISBN 978-80-7308-301-4. MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 9788026201748. PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0456-5. NAKONEČNÝ, Milan. Motivace chování. 3., přeprac. vyd. V Praze: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-830-6. STROUHAL, Martin, ed. Učit se být učitelem: k vybraným problémům učitelského vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3465-4. TROJANOVÁ, Irena. Hodnocení učitelů: náměty pro práci ředitelů škol a školských zařízení. Praha: Wolters Kluwer, 2017. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7552-869-8. |