Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Scheduling v éře streamingových válek: praxe programového oddělení společnosti HBO Europe s.r.o.
Název práce v češtině: Scheduling v éře streamingových válek: praxe programového oddělení společnosti HBO Europe s.r.o.
Název v anglickém jazyce: Scheduling in the era of streaming wars: practices of HBO Europe LLC program planning and scheduling department
Klíčová slova: HBO Europe|Scheduling|Programová skladba|Mediální praxe|Datová analýza|Portfolio|Lineární kanály|SVOD|Licencování|Online kurace
Klíčová slova anglicky: HBO Europe|Scheduling|Programming|Media practices|Data analysis|Portfolio|Linear channels|SVOD|Licensing|Online Curation
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra filmových studií (21-KFS)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.02.2020
Datum zadání: 13.02.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.08.2020
Datum a čas obhajoby: 04.09.2020 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:21.08.2020
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Jana Čížkovská
 
 
 
Zásady pro vypracování
Hlavním tématem práce jsou důvody kontinuity (a diskontinuity) mezi lineárním programem kabelových kanálů HBO CZ a katalogem HBO GO - s ohledem na proměnlivé konkurenční prostředí, chování diváků a (nad)národní regulaci mediálních služeb.
Americká televizní stanice HBO zahájila své vysílání v České republice už v roce 1994 a pořád rozšiřovala svou nabídku českým divákům. Dnes má pět kanálů (HBO, HBO2, HBO3, Cinemax, Cinemax 2), možnost HBO On Demand a taky SVOD platformu HBO GO. Takové schéma poskytuje různorodou nabídku - a to lineární a nelineární povahy. Takže společnost pořád musí korigovat svoje programování v závislosti na dynamické evropské mediální politice, což přivedlo k rozsáhlé historii a změnám v průběhu existence na území České republiky.
Práce bude zahrnovat primární prameny – zprávy RRTV, rozhovory, programová schémata kanálů HBO a skladba katalogu HBO GO atd.
Sekundární prameny zahrnují literaturu a výzkumy na téma vztahů lineárního „programming“ a „scheduling“ na jedné straně a nelineárních katalogů na straně druhé, na téma samotné společnosti HBO (i HBO Europe) a VOD obecně.
Seznam odborné literatury
Marc Leverette – Brian L. Ott – Cara Louise Buckley, lt’s Not TV. Watching HBO in the Post-television Era. New York – Abingdon: Routledge 2008.
Petr Szczepanik, HBO Europe’s Original Programming in the Era of Streaming Wars. To be published in: Luca Barra – Massimo Scaglioni (eds.), A European Television Fiction Renaissance: Premium Production Models and Transnational Circulation, New York – London: Routledge 2020.
Joy Press: Inside HBO’s Plan to Win the Streaming Wars, Vanity Fair, 2019, Dostupný na WWW: [vyšlo 28. 01. 2019].
Hanne Bruun, The delay economy of “continuity” and the emerging impatience culture of the digital era. Nordic Journal of Media Studies 1, 2019, č. 1, s. 85-101.
Gillian Doyle, Digitization and Changing Windowing Strategies in the Television Industry: Negotiating New Windows on the World. Television & New Media, 2016, č. 17(7), s. 629–645.
Karoline Andrea Ihlebæk – Trine Syvertsen – Espen Ytreberg, Keeping Them and Moving Them: TV Scheduling in the Phase of Channel and Platform Proliferation. Television & New Media, 2014, č. 15(5), s. 470–486 [původně zveřejněn na internetu 13. 03. 2013].
Hilde Van Den Bulck – Gunn Enli, Flow under Pressure: Television Scheduling and Continuity Techniques as Victims of Media Convergence?. Television & New Media, 2014, č. 15(5), s. 449-452.
Espen Ytreberg, Scheduling in Nordic Public Service Television - General Description of an Ongoing Research Project, 2017.
Jonah Weiner, The Great Race to Rule Streaming TV, The New York Times, 2019
HBO Dossier, Statista, 2018
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK