Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Instagramová estetika a turismus: vzájemné ovlivňování
Název práce v češtině: Instagramová estetika a turismus: vzájemné ovlivňování
Název v anglickém jazyce: Instagram aesthetics and its interaction with tourism
Klíčová slova: turismus|cestovní ruch|Instagram|estetika|instagramizace|instagramibilita|over-tourismus|instagramoví influenceři.
Klíčová slova anglicky: tourism|tourism industry|Instagram|aesthetic|instagramization|instagrammability|over-tourim|Instagram influencers.
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 07.02.2020
Datum zadání: 07.02.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.02.2020
Datum a čas obhajoby: 09.09.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:23.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Nina Wanča, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Zásady pro vypracování
V souvislosti s participativním charakterem webu, konkrétně sociálních sítí, se mluví o e-turismu, foto-turismu či social-media turismu. Sociální síť Instagram je silným marketingovým nástrojem, který má schopnost nejen propagovat turistické destinace, ale také skrze jasná estetická pravidla utvářet jejich požadovanou reprezentaci. Téma turismu a sociálních sítí (UGC) se potkává například v konceptech Selfie gaze či Social media pilgrime.
Cílem práce je zjistit, jakými prostředky ovlivňují sociální sítě (Instagram) podobu současného turistického ruchu, jak působí na samotné turisty a jak ovlivňují jejich cestovatelské motivace a chování.
V teoretické části se budu zabývat vzájemným vztahem mezi sociální i sítěmi a turismem. Zaměřím se zejména na sociální síť Instagram a její estetickou rovinu, přičemž východisko pro mě budou představovat výše zmíněné koncepty Selfie gaze a Social media pilgrime.
V praktické části práce se budu zabývat analýzou instagramových příspěvků z vybraných turistických destinací a budu zkoumat, jakými způsoby jsou vybraná místa komunikována a zobrazována. Pro hledání společných znaků budu využívat metodu obsahové analýzy.

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
Alcázar, C. H., M. S. P. & Maya, S. R. d. (2014). The effect of user-generated content on tourist behavior: the mediating role of destination image. Tourism and Management Studies, Volume 10, str. 158-164.
Boorstin, D. J. (1992). The Image: A Guide to Pseudo-events in America. New York: Vintage Books. Duffy, A. (2018). Two-way street: How smartphones and the social web impact the traveller’s liminal gaze, Mobile Media and Communication, 7, 1.
Goffman, E. (1999). Všichni hrajeme divadlo: Sebeprezentace v každodenním životě. Praha: Nakladatelství studia Ypsilon.
Magasic, M. (2016). The „selfie gaze“ and „social media pilgrime“: Two frames for conceptualising the experience of social media using tourists, Information and Communication Technologies in Tourism, str. 173-182.
Půtová, B. (2019). Antropologie turismu. Praha: Karolinum.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK