Instagramová estetika a turismus: vzájemné ovlivňování
Název práce v češtině: | Instagramová estetika a turismus: vzájemné ovlivňování |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Instagram aesthetics and its interaction with tourism |
Klíčová slova: | turismus|cestovní ruch|Instagram|estetika|instagramizace|instagramibilita|over-tourismus|instagramoví influenceři. |
Klíčová slova anglicky: | tourism|tourism industry|Instagram|aesthetic|instagramization|instagrammability|over-tourim|Instagram influencers. |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 07.02.2020 |
Datum zadání: | 07.02.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.02.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2021 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 23.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Nina Wanča, Ph.D. |
Konzultanti: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V souvislosti s participativním charakterem webu, konkrétně sociálních sítí, se mluví o e-turismu, foto-turismu či social-media turismu. Sociální síť Instagram je silným marketingovým nástrojem, který má schopnost nejen propagovat turistické destinace, ale také skrze jasná estetická pravidla utvářet jejich požadovanou reprezentaci. Téma turismu a sociálních sítí (UGC) se potkává například v konceptech Selfie gaze či Social media pilgrime. Cílem práce je zjistit, jakými prostředky ovlivňují sociální sítě (Instagram) podobu současného turistického ruchu, jak působí na samotné turisty a jak ovlivňují jejich cestovatelské motivace a chování. V teoretické části se budu zabývat vzájemným vztahem mezi sociální i sítěmi a turismem. Zaměřím se zejména na sociální síť Instagram a její estetickou rovinu, přičemž východisko pro mě budou představovat výše zmíněné koncepty Selfie gaze a Social media pilgrime. V praktické části práce se budu zabývat analýzou instagramových příspěvků z vybraných turistických destinací a budu zkoumat, jakými způsoby jsou vybraná místa komunikována a zobrazována. Pro hledání společných znaků budu využívat metodu obsahové analýzy. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
Alcázar, C. H., M. S. P. & Maya, S. R. d. (2014). The effect of user-generated content on tourist behavior: the mediating role of destination image. Tourism and Management Studies, Volume 10, str. 158-164. Boorstin, D. J. (1992). The Image: A Guide to Pseudo-events in America. New York: Vintage Books. Duffy, A. (2018). Two-way street: How smartphones and the social web impact the traveller’s liminal gaze, Mobile Media and Communication, 7, 1. Goffman, E. (1999). Všichni hrajeme divadlo: Sebeprezentace v každodenním životě. Praha: Nakladatelství studia Ypsilon. Magasic, M. (2016). The „selfie gaze“ and „social media pilgrime“: Two frames for conceptualising the experience of social media using tourists, Information and Communication Technologies in Tourism, str. 173-182. Půtová, B. (2019). Antropologie turismu. Praha: Karolinum. |