Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Fikční světy ve videohrách
Název práce v češtině: Fikční světy ve videohrách
Název v anglickém jazyce: Fictional worlds in video games
Klíčová slova: fikční světy|ludofikční světy|videohry|herní světy|herní studia
Klíčová slova anglicky: fictional worlds|ludofictional worlds|videogames|game worlds|game studies
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 07.02.2020
Datum zadání: 07.02.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.02.2020
Datum a čas obhajoby: 07.09.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:28.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. et Mgr. Čeněk Pýcha, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je pokusit se aplikovat Doleželovu literární teorii fikčních světů na videohry v rámci herních studií. Pokud se její aplikace prokáže jako přínosná, pak se může stát potencionálním nástrojem ke zkoumání herních narativů, žánrů, herních mechanik ad. Také nabízí společný dialog mezi literárněvědnými teoretiky a badateli herních studií. Dále se práce bude věnovat definování podoby a tvorby fikčních světů ve videohrách a komparaci těchto světů s literárními fikčními světy. Ve výzkumu bude použita obsahová analýza a komparativní metoda.

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
AARSETH, E. (1997). Cybertext: Perspectives on Ergodic Literature. Baltimore and London: Johns Hopkins University Press.
AARSETH, E. (2005). Doors and perception: Fiction vs. simulation in games. Paper presented at the Digital Arts and Culture conference, Copenhagen. Dostupné z: https://www.researchgate.net/profile/Espen_Aarseth/publication/228953402_Doors_and_Perception_Fiction_vs_Simulation_in_Games/links/57a85b0c08ae455e85487109/Doors-and-Perception-Fiction-vs-Simulation-in-Games.pdf
BÍNA, D. (2010). Narativ a fikční světy v nových médiích: od literatury k počítačovým hrám. In: Bočák, M., & Rusnák, J. (eds.): Médiá a text 3. Mediálny text: variácie mediálneho diskurzu – popkultúra. (s. 15–25). Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove.
DOLEŽEL, L. (2003). Heterocosmica: fikce a možné světy. Praha: Karolinum.
ECO, U. (2004). O literatuře. Praha: Argo.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK