Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Informační bubliny na facebookových stránkách o klimatické krizi
Název práce v češtině: Informační bubliny na facebookových stránkách o klimatické krizi
Název v anglickém jazyce: Filtre bubbles and facebook pages about climate crisis
Klíčová slova: filtrační bubliny|informační bubliny|klimatická změna|komnata ozvěn|Facebook
Klíčová slova anglicky: filter bubbles|information bubbles|climate change|echo chambers|Facebook
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 07.02.2020
Datum zadání: 07.02.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.02.2020
Datum a čas obhajoby: 07.09.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:28.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Nezbytnou součástí řešení klimatické krize je dobrá informovanost veřejnosti. Uzavírání skupin do informačních bublin názory na klimatickou změnou polarizuje a přispívá tak k šíření dezinformaci. Cílem práce je zjistit, zda facebookový algoritmus napomáhá k prolamování informačních bublin na stránkách, které se zabývají klimatickou krizi. V teoretické části práce bude kladen důraz na význam informačních bublin v kontextu vnímání klimatické krize. Praktická část práce se pak bude zabývat analyzováním facebookových stránek se speciálním důrazem na takové, které se věnují klimatické krizi či diskutují témata jí příbuzná. Jako hlavní metoda bude využita obsahová analýza.

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
BRUNS, Axel. Are filter bubbles real?. Medford, MA: Polity Press, 2019. ISBN 978-1-5095-3646-7.
NEUENDORF, Kimberly A. The content analysis guidebook. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, c2002. ISBN 9780761919780.
PARISER, Eli. The filter bubble: how the new personalized web is changing what we read and how we think. New York, N.Y.: Penguin Books, 2012. ISBN 9780143121237.
PENNEBAKER, J.W., BOYD, R.L., JORDAN, K.. The development and psychometric properties of LIWC2015. Austin, TX: University of Texas at Austin, 2015.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK