Informační bubliny na facebookových stránkách o klimatické krizi
Název práce v češtině: | Informační bubliny na facebookových stránkách o klimatické krizi |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Filtre bubbles and facebook pages about climate crisis |
Klíčová slova: | filtrační bubliny|informační bubliny|klimatická změna|komnata ozvěn|Facebook |
Klíčová slova anglicky: | filter bubbles|information bubbles|climate change|echo chambers|Facebook |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 07.02.2020 |
Datum zadání: | 07.02.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.02.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2021 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Nezbytnou součástí řešení klimatické krize je dobrá informovanost veřejnosti. Uzavírání skupin do informačních bublin názory na klimatickou změnou polarizuje a přispívá tak k šíření dezinformaci. Cílem práce je zjistit, zda facebookový algoritmus napomáhá k prolamování informačních bublin na stránkách, které se zabývají klimatickou krizi. V teoretické části práce bude kladen důraz na význam informačních bublin v kontextu vnímání klimatické krize. Praktická část práce se pak bude zabývat analyzováním facebookových stránek se speciálním důrazem na takové, které se věnují klimatické krizi či diskutují témata jí příbuzná. Jako hlavní metoda bude využita obsahová analýza.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
BRUNS, Axel. Are filter bubbles real?. Medford, MA: Polity Press, 2019. ISBN 978-1-5095-3646-7.
NEUENDORF, Kimberly A. The content analysis guidebook. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, c2002. ISBN 9780761919780. PARISER, Eli. The filter bubble: how the new personalized web is changing what we read and how we think. New York, N.Y.: Penguin Books, 2012. ISBN 9780143121237. PENNEBAKER, J.W., BOYD, R.L., JORDAN, K.. The development and psychometric properties of LIWC2015. Austin, TX: University of Texas at Austin, 2015. |