Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
The Relationship between Perceived Parental Media Mediation and Media Literacy of Secondary School Pupils
Název práce v češtině: Vztah mezi rodičovskou mediální mediací a mediální gramotností u žáků druhého stupně ZŠ
Název v anglickém jazyce: The Relationship between Perceived Parental Media Mediation and Media Literacy of Secondary School Pupils
Klíčová slova: rodičovská mediální mediace|mediální gramotnost|mediální vzdělávání|druhý stupeň základní školy|čas u obrazovek|používání médií
Klíčová slova anglicky: parental media mediation|media literacy|media education|secondary school|screen time|media use
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 07.02.2020
Datum zadání: 07.02.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.02.2020
Datum a čas obhajoby: 23.01.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:15.12.2022
Datum proběhlé obhajoby: 23.01.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. et Mgr. Čeněk Pýcha, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je prozkoumat vztah mezi způsobem uplatňované rodičovské mediální mediace a mírou mediální gramotnosti žáků druhého stupně ZŠ.
Jádrem práce bude praktická část, tedy dotazníkové šetření na žácích druhého stupně ZŠ. Žáci budou dotazováni pomocí Perceived Parental Media Mediation Scale na to, jak vnímají přístup svých rodičů k jejich vlastnímu používání médií. Ve druhé části dotazníku bude zjišťována úroveň jejich mediální gramotnosti. Následná kvantitativní analýza bude hledat vztah mezi typem uplatňované rodičovské mediální mediace a úrovní mediální gramotnosti zkoumaných žáků.
Teoretická část práce výzkum doplní ukotvením konceptů rodičovské mediální mediace a mediální gramotnosti. Zároveň také přinese kritické shrnutí dosavadních výzkumů zabývajících se měřením mediální gramotnosti a faktorů, které mohou mít na mediální gramotnost vliv.

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
JIRÁK, Jan a Radim WOLÁK, ed. Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. Praha: Radioservis, 2007. ISBN 978-80-86212-58-6.
POTTER, W. James. Media literacy. Ninth edition. Los Angeles: SAGE, 2019. ISBN 9781506366289.
PRESOVÁ, Karolína. Rodičovská internetová mediace z pohledu adolescentů [online]. Brno, 2019 [cit. 2019-12-30]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/oxq9q/DP_presova_tisk.pdf. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Katedra mediálních studí a žurnalistiky.
VALKENBURG, Patti M., Jessica Taylor PIOTROWSKI, Jo HERMANNS a Rebecca DE LEEUW. Developing and Validating the Perceived Parental Media Mediation Scale: A Self-Determination Perspective. Human Communication Research [online]. 2013,39(4), 445-469 [cit. 2019-12-30]. DOI: 10.1111/hcre.12010. ISSN 03603989. Dostupné z: https://academic.oup.com/hcr/article/39/4/445-469/4093709
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK