Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Binge-watching u českých konzumentů profesionálního videoobsahu
Název práce v češtině: Binge-watching u českých konzumentů profesionálního videoobsahu
Název v anglickém jazyce: Binge-watching among Czech consumers of professional video content
Klíčová slova: Binge-watching|video on demand|video na vyžádání|způsoby užívání médií|focus group
Klíčová slova anglicky: Binge-watching|video on demand|media usage patterns|focus group
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: PhDr. Helena Lipková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 07.02.2020
Datum zadání: 07.02.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.02.2020
Datum a čas obhajoby: 29.01.2024 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:17.12.2023
Datum proběhlé obhajoby: 29.01.2024
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Jakub Fiala, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je prozkoumat jeden z projevů současné kultury konzumace profesionálního videoobsahu – tzv. binge-watching (binge-viewing, popř. marathon-viewing). tedy sledování většího počtu epizod obvykle seriálového pořadu za sebou, a kriticky reflektovat dopady tohoto chování na mladé české diváky. V průzkumu, který provedla společnost Netflix v listopadu 2013, 73% lidí definovalo binge-watching jako „sledování mezi 2-3 epizodami téže televizní show při jedné příležitosti“. (West, 2013)
V teoretické části bude nastíněn vývoj diváckých návyků, stručně budou také na základě existujících výzkumů a dostupné odborné literatury představeny psychologické aspekty binge-watching. V praktické části bude předložen kvalitativní výzkum, který bude realizován pomocí focus group s vybranými respondenty praktikujícími binge-watching.

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
BURGAN, Michael. Netflix, Amazon, Hulu, and streaming video. Broomall, PA: Mason Crest, [2018]. ISBN 9781422240564.
MATRIX, Sidneyeve. The Netflix effect: teens, binge watching, and on-demand digital media trends. Jeunesse: Young People, Texts, Cultures [online]. 2014, 6(1), 119-138 [cit. 2020-01-01]. ISSN 19202601.
MEDOFF, Norman J. a Barbara K. KAYE. Electronic media: then, now and later. Third edition. London: Routledge/Taylor & Francis Group, 2017. ISBN 978-1-138-90320-3.
STAROSTA, J., IZYDORCZYK, B. a LIZIŃCZYK, S., 2019. Characteristics of people’s binge-watching behavior in the “entering into early adulthood” period of life. Health Psychology Report, 7(2), pp.149-164.
SZCZEPANIK, Petr, ed. Nová filmová historie: antologie současného myšlení o dějinách kinematografie a audiovizuální kultury. Praha: Herrmann, 2004. ISBN 80-239-4107-0.
WEST, Kelly. Unsurprising: Netflix survey indicates people like to binge-watch TV. Cinema Blend, 2013, 13.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK