Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Nonword repetition in adult L2 learners of Czech
Název práce v češtině: Opakování pseudoslov u nerodilých mluvčích češtiny
Název v anglickém jazyce: Nonword repetition in adult L2 learners of Czech
Klíčová slova: opakování pseudoslov|osvojování druhého jazyka|dospělí studenti|fonologická složitost|souhláskové shluky|morfologická složitost
Klíčová slova anglicky: nonword repetition|second language acquisition|adult learners|phonological complexity|phonological clusters|morphological complexity
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK)
Vedoucí / školitel: doc. Luca Cilibrasi, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 03.02.2020
Datum zadání: 13.02.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.02.2020
Datum a čas obhajoby: 06.02.2023 08:45
Datum odevzdání elektronické podoby:29.12.2022
Datum proběhlé obhajoby: 06.02.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. Mgr. Jan Chromý, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
This thesis aims at investigating nonword repetition in L2 adult learners of Czech. The nonwords used will be manipulated as to measure phonological, morphological and working memory effects. The thesis will consist of the following steps: Introduction presenting current research on second language learning (with a discussion of phonology, morphology and working memory), experimental part describing the nonword repetition task and the methodology used for data collection, data analysis and results, discussion of the results in relation to the literature. This thesis will be written in English.
Seznam odborné literatury
Aliaga-Garcia, C., Mora, J. C., & Cerviño-Povedano, E. (2010). Phonological short-term memory and L2 speech learning in adulthood. Proc. New Sounds, 19-24.
Ambridge, B., & Lieven, E. V. (2011). Child language acquisition: Contrasting theoretical approaches. Cambridge University Press.
Guasti, M. T. (2017). Language acquisition: The growth of grammar. MIT press.
Sileo, R., & Tyčová, D. (2019). Czeck-Rep: Introducing A Nonword Repetition Task For Czech. Studies in Applied Linguistics.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK