Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Digitální gramotnost muzejních pracovníků
Název práce v češtině: Digitální gramotnost muzejních pracovníků
Název v anglickém jazyce: Digital literacy of the museum employees
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Nina Wanča, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.05.2020
Datum zadání: 20.05.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.06.2020
Datum a čas obhajoby: 05.09.2023 09:00
Odevzdaná/finalizovaná: ne
Zásady pro vypracování
Nabídka aktivit muzeí se neustále rozšiřuje, což klade vyšší nároky na muzejníky i ve schopnosti efektivně pracovat s digitálními technologiemi. Hlavním tématem práce je digitální gramotnost muzejních pracovníků. Předmětem zkoumání bude tvorba dětských programů a jaké digitální dovednosti jsou k tomu potřeba. Teoretická část práce se zaměří na téma digitální gramotnosti v souvislosti s tvorbou dětských programů. V praktické části pomocí kvalitativních metod polostrukturovaného rozhovoru a uživatelského testování budou předem vytipované digitální dovednosti ověřeny s cílem zjistit, do jaké míry je muzejní pracovníci ovládají.

Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
Digitální gramotnost: Zpráva o stavu a výuce digitální gramotnosti a komparace se zahraničím [online]. In: . květen 2017, s. 36 [cit. 2020-05-30]. Dostupné z: https://www.mpsv.cz/documents/20142/225517/Digitalni_gramotnost__-_Zprava_o_stavu_a_vyuce_digitalni_gramotnosti_a_komparace_se_zahranicim.pdf/f633dd0f-e5df-c19f-7cfa-38291b31ceb4
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace / Jan Hendl. Čtvrté. Praha: Portál, 2016. ISBN 9788026209829.
LUPAČ, Petr. Za hranice digitální propasti: nerovnost v informační společnosti / Petr Lupač. Praha: Slon, 2015. ISBN 9788074192319.
Sladovna Písek: Rozvojová studie III. etapy konverze [online]. In: . 2014, s. 143 [cit. 2020-05-30]. Dostupné z: https://www.sladovna.cz/wp-content/uploads/files/sladovna_rozvojova_studie.pdf
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní expozice jako edukační médium. 1. díl, Přístupy k tvorbě expozic a jejich inovace / Petra Šobáňová. Olomouc: Univerzita Palackého, 2014. ISBN 9788024443027.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK