Digitální gramotnost muzejních pracovníků
Název práce v češtině: | Digitální gramotnost muzejních pracovníků |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Digital literacy of the museum employees |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Nina Wanča, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 19.05.2020 |
Datum zadání: | 20.05.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.06.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2023 09:00 |
Odevzdaná/finalizovaná: | ne |
Zásady pro vypracování |
Nabídka aktivit muzeí se neustále rozšiřuje, což klade vyšší nároky na muzejníky i ve schopnosti efektivně pracovat s digitálními technologiemi. Hlavním tématem práce je digitální gramotnost muzejních pracovníků. Předmětem zkoumání bude tvorba dětských programů a jaké digitální dovednosti jsou k tomu potřeba. Teoretická část práce se zaměří na téma digitální gramotnosti v souvislosti s tvorbou dětských programů. V praktické části pomocí kvalitativních metod polostrukturovaného rozhovoru a uživatelského testování budou předem vytipované digitální dovednosti ověřeny s cílem zjistit, do jaké míry je muzejní pracovníci ovládají. Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
Digitální gramotnost: Zpráva o stavu a výuce digitální gramotnosti a komparace se zahraničím [online]. In: . květen 2017, s. 36 [cit. 2020-05-30]. Dostupné z: https://www.mpsv.cz/documents/20142/225517/Digitalni_gramotnost__-_Zprava_o_stavu_a_vyuce_digitalni_gramotnosti_a_komparace_se_zahranicim.pdf/f633dd0f-e5df-c19f-7cfa-38291b31ceb4 HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace / Jan Hendl. Čtvrté. Praha: Portál, 2016. ISBN 9788026209829. LUPAČ, Petr. Za hranice digitální propasti: nerovnost v informační společnosti / Petr Lupač. Praha: Slon, 2015. ISBN 9788074192319. Sladovna Písek: Rozvojová studie III. etapy konverze [online]. In: . 2014, s. 143 [cit. 2020-05-30]. Dostupné z: https://www.sladovna.cz/wp-content/uploads/files/sladovna_rozvojova_studie.pdf ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní expozice jako edukační médium. 1. díl, Přístupy k tvorbě expozic a jejich inovace / Petra Šobáňová. Olomouc: Univerzita Palackého, 2014. ISBN 9788024443027. |