Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Jak tráví děti na základních školách přestávky ve vyučování
Název práce v češtině: Jak tráví děti na základních školách přestávky ve vyučování
Název v anglickém jazyce: How primary school children spend breaks between classes
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Adéla Jarolímková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.04.2020
Datum zadání: 04.05.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.06.2020
Datum a čas obhajoby: 06.09.2022 09:00
Odevzdaná/finalizovaná: ne
Zásady pro vypracování
V teoretické části této práce se budu zabývat školou jako vzdělávací a výchovnou institucí a dále obecným vztahem dětí k informačním technologiím. Následovat bude praktická část, kde pomocí výzkumu dojde k potvrzení či vyvrácení informací z části teoretické. Cílem práce bude zjistit, jak děti tráví přestávky na základních školách a zda při tom využívají informační technologie, popřípadě jak jejich volný čas ve škole ovlivňují.
Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
KOPECKÝ, Kamil. Téma: Mobilní telefon ve škole. E-Bezpečí, roč. 4, č. 2, s. 81-87. Olomouc: Univerzita Palackého, 2019. ISSN 2571-1679. Dostupné z: https://www.e-bezpeci.cz/index.php?view=article&id=1693.
KRÁL, M. První kroky s internetem. 4. akt. vyd. Praha: Grada, 2014. 160 s. ISBN 978- 80-247-5245-7.
KVARDOVÁ, N., VALKOVIČOVÁ, N., & ŠMAHEL, D. (2019). Má zákaz mobilů o přestávkách smysl? Pravidla a používání technologií ve škole v souvislosti s chováním dospívajících. Zpráva z výzkumu na základních a středních školách. Brno: Masarykova univerzita.
SHAPIRO, L.: Emoční inteligence dítěte a její rozvoj. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-238-6.
SHARP, S. BLATCHFORD, P.: Breaktime and the School - Understanding and Changing Playground Behaviour. New York : Routledge, 1994. Sv. ISBN: 0-203-98558-3.
ŠMAHEL, David. Psychologie a internet: děti dospělými, dospělí dětmi. 1.vyd. Praha: TRITON s.r.o., 2003. 158s. ISBN 80-7254-360-1.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK