Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pohled ředitelů na užívání digitálních technologií při výuce na základní škole
Název práce v češtině: Pohled ředitelů na užívání digitálních technologií při výuce na základní škole
Název v anglickém jazyce: Directors' view of the use of digital technology in primary school education
Klíčová slova: digitální technologie|ICT|ředitel|základní škola|technologie na základní škole|technologie ve výuce|ICT ve výuce|ředitelé a technologie|BYOD|Bring Your Own Device
Klíčová slova anglicky: digital technology|ICT|principal|director|primary school|technology in primary school|technology in education|ICT in education|principals and education|BYOD|Bring Your Own Device
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.04.2020
Datum zadání: 05.05.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.06.2020
Datum a čas obhajoby: 14.06.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:07.05.2021
Datum proběhlé obhajoby: 14.06.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Michal Švarný
 
 
 
Zásady pro vypracování
Osnova:
1. Úvod
2. Informační a komunikační technologie (ICT) ve vzdělávání
3. Popis vybraných digitálních technologií využívaných ve výuce
4. ICT jako nástroj v řízení školy
5. Praktická část: Digitální technologie ve výuce z pohledu ředitele základní školy
6. Závěr

Anotace:
V teoretické části této práce bude přiblížena problematika digitálních technologií ve výuce a popsány druhy informačních zařízení, které využívají učitelé a vedení školy. V praktické části bude proveden kvalitativní výzkum formou rozhovoru s několika řediteli škol o jejich názoru a zkušenostech s využíváním digitálních technologií ve výuce. Cílem této práce je zjistit, jak se různé typy škol staví k modernizaci výuky pomocí nových technologií.
Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
NICULESCU, George. The Digital Technologies in Education. Annals of 'Constantin Brancusi' University of Targu-Jiu. Economy Series [online]. 2019, (6), 86-91 [cit. 2020-05-17]. Dostupné z:http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&AuthType=ip,shib&db=bsu&AN=141654385&lang=cs&site=eds-live&scope=site
SALAVATI, Sadaf. Use of Digital Technologies in Education: The Complexity of Teachers’ Everyday Practice[online]. Växjö, 2016 [cit. 2020-05-17]. Dostupné z: diva-portal.org/smash/get/diva2:1039657/FULLTEXT01.pdf. Disertační práce. Linnaeus University.
ZOUNEK, Jiří. ICT v životě základních škol. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-858-1.
ZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ. E-learning: učení (se) s online technologiemi. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-903-6.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK