Pohled ředitelů na užívání digitálních technologií při výuce na základní škole
Název práce v češtině: | Pohled ředitelů na užívání digitálních technologií při výuce na základní škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Directors' view of the use of digital technology in primary school education |
Klíčová slova: | digitální technologie|ICT|ředitel|základní škola|technologie na základní škole|technologie ve výuce|ICT ve výuce|ředitelé a technologie|BYOD|Bring Your Own Device |
Klíčová slova anglicky: | digital technology|ICT|principal|director|primary school|technology in primary school|technology in education|ICT in education|principals and education|BYOD|Bring Your Own Device |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.04.2020 |
Datum zadání: | 05.05.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.06.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 14.06.2021 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.05.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.06.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Michal Švarný |
Zásady pro vypracování |
Osnova:
1. Úvod 2. Informační a komunikační technologie (ICT) ve vzdělávání 3. Popis vybraných digitálních technologií využívaných ve výuce 4. ICT jako nástroj v řízení školy 5. Praktická část: Digitální technologie ve výuce z pohledu ředitele základní školy 6. Závěr Anotace: V teoretické části této práce bude přiblížena problematika digitálních technologií ve výuce a popsány druhy informačních zařízení, které využívají učitelé a vedení školy. V praktické části bude proveden kvalitativní výzkum formou rozhovoru s několika řediteli škol o jejich názoru a zkušenostech s využíváním digitálních technologií ve výuce. Cílem této práce je zjistit, jak se různé typy škol staví k modernizaci výuky pomocí nových technologií. Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
NICULESCU, George. The Digital Technologies in Education. Annals of 'Constantin Brancusi' University of Targu-Jiu. Economy Series [online]. 2019, (6), 86-91 [cit. 2020-05-17]. Dostupné z:http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&AuthType=ip,shib&db=bsu&AN=141654385&lang=cs&site=eds-live&scope=site SALAVATI, Sadaf. Use of Digital Technologies in Education: The Complexity of Teachers’ Everyday Practice[online]. Växjö, 2016 [cit. 2020-05-17]. Dostupné z: diva-portal.org/smash/get/diva2:1039657/FULLTEXT01.pdf. Disertační práce. Linnaeus University. ZOUNEK, Jiří. ICT v životě základních škol. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-858-1. ZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ. E-learning: učení (se) s online technologiemi. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-903-6. |