Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pohled učitelů na užívání digitálních technologií při výuce na základní škole
Název práce v češtině: Pohled učitelů na užívání digitálních technologií při výuce na základní škole
Název v anglickém jazyce: Teachers' view of the use of digital technologies in primary school education
Klíčová slova: technologie|digitální technologie|základní škola|učitel|pohled učitele|technologie ve výuce|distanční výuka|BYOD|Bring Your Own Device
Klíčová slova anglicky: technology|digital technology|primary school|teacher|teacher's view|technology in education|distance learning|BYOD|Bring Your Own Device
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 04.05.2020
Datum zadání: 09.05.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.06.2020
Datum a čas obhajoby: 14.06.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:07.05.2021
Datum proběhlé obhajoby: 14.06.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Michal Švarný
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tato bakalářská práce se zaměřuje na přiblížení současné problematiky digitálních technologií ve výuce a na druhy digitálních technologií, které učitelé ve výuce používají. Dále se tato práce zaměří na digitální gramotnost učitelů samotných. V praktické části bude formou dotazování učitelů proveden kvalitativní výzkum využívání digitálních technologií ve výuce na základních školách. Cílem této práce je zjistit, jaký mají učitelé postoj k digitálním technologiím, a zjištěná fakta ověřit v kontextu českých základních škol.
Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
BRDIČKA, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání: Studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno: Aisis, 2003. ISBN 80-239-0106-0.
ČERNÝ, Michal. Šest činností, při kterých učiteli pomůže tablet. Metodický portál: Články [online]. 18. 02. 2015, [cit.2020-05-16]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/G/19641/SEST-CINNOSTI-PRI-KTERYCH-UCITELI-POMUZE-TABLET.html>.ISSN 1802-4785.
Mobilní telefony LEGÁLNĚ ve výuce. Metodický portál:Články [online]. 29. 08. 2011, [cit. 2020-05-20]. Dostupný z WWW:<https://spomocnik.rvp.cz/clanek/13413/MOBILNI-TELEFONY-LEGALNE-VE-VYUCE.html>.ISSN 1802-4785.
NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
Teachers’ Professional Digital Literacy Skills and Their Upgrade. European Journal of Contemporary Education [online]. 2019, 8(2) [cit. 2020-05-20]. DOI: 10.13187/ejced.2019.2.378. ISSN 23049650. Dostupné z:http://ejournal1.com/journals_n/1560852475.pdf
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK