Pohled učitelů na užívání digitálních technologií při výuce na základní škole
Název práce v češtině: | Pohled učitelů na užívání digitálních technologií při výuce na základní škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Teachers' view of the use of digital technologies in primary school education |
Klíčová slova: | technologie|digitální technologie|základní škola|učitel|pohled učitele|technologie ve výuce|distanční výuka|BYOD|Bring Your Own Device |
Klíčová slova anglicky: | technology|digital technology|primary school|teacher|teacher's view|technology in education|distance learning|BYOD|Bring Your Own Device |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 04.05.2020 |
Datum zadání: | 09.05.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.06.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 14.06.2021 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.05.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.06.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Michal Švarný |
Zásady pro vypracování |
Tato bakalářská práce se zaměřuje na přiblížení současné problematiky digitálních technologií ve výuce a na druhy digitálních technologií, které učitelé ve výuce používají. Dále se tato práce zaměří na digitální gramotnost učitelů samotných. V praktické části bude formou dotazování učitelů proveden kvalitativní výzkum využívání digitálních technologií ve výuce na základních školách. Cílem této práce je zjistit, jaký mají učitelé postoj k digitálním technologiím, a zjištěná fakta ověřit v kontextu českých základních škol.
Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
BRDIČKA, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání: Studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno: Aisis, 2003. ISBN 80-239-0106-0.
ČERNÝ, Michal. Šest činností, při kterých učiteli pomůže tablet. Metodický portál: Články [online]. 18. 02. 2015, [cit.2020-05-16]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/G/19641/SEST-CINNOSTI-PRI-KTERYCH-UCITELI-POMUZE-TABLET.html>.ISSN 1802-4785. Mobilní telefony LEGÁLNĚ ve výuce. Metodický portál:Články [online]. 29. 08. 2011, [cit. 2020-05-20]. Dostupný z WWW:<https://spomocnik.rvp.cz/clanek/13413/MOBILNI-TELEFONY-LEGALNE-VE-VYUCE.html>.ISSN 1802-4785. NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3. Teachers’ Professional Digital Literacy Skills and Their Upgrade. European Journal of Contemporary Education [online]. 2019, 8(2) [cit. 2020-05-20]. DOI: 10.13187/ejced.2019.2.378. ISSN 23049650. Dostupné z:http://ejournal1.com/journals_n/1560852475.pdf |