Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výchova a vzdělávání nadaných žáků
Název práce v češtině: Výchova a vzdělávání nadaných žáků
Název v anglickém jazyce: Education of gifted pupils
Klíčová slova: nadání|talent|výchova|vzdělávání|inkluze|nadaný žák|žák se speciálními vzdělávacími potřebami|podpora nadaných žáků
Klíčová slova anglicky: gift|talent|education|inclusion|pupil with special educational needs|support for gifted pupils
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 10.12.2019
Datum zadání: 10.12.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 16.12.2019
Datum a čas obhajoby: 15.06.2020 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:04.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá výchovou a vzděláváním nadaných žáků. Práce má čistě teoretický charakter. Cílem práce jeproniknout do problematiky nadání a poukázat na možnosti, způsoby a metody vzdělávání nadaných žáků ve školských zařízeních i mimo ně.
Práce se zaměřuje na vymezení základních pojmů, identifikaci nadání a na legislativu upravující jejich podporu ve vzdělávání. Popisuje možnosti a metody vzdělávání nadaných žáků ve školních institucích i v mimoškolních střediscích. Svou pozornost věnuje možnostem dalšího vzdělávání pedagogů a výzkumům, které byly na téma nadaných žáků realizovány. Zmiňuje také strategie vzdělávací politiky ČR.
Seznam odborné literatury
DOČKAL, Vladimír (2005). Zaměřeno na talenty, aneb, Nadání má každý. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny. ISBN 80-710-6840-3.
FOŘTÍK, Václav a Jitka FOŘTÍKOVÁ (2007). Nadané dítě a rozvoj jeho schopností: jak mu pomoci ke štěstí a úspěchu. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-297-3
HAVIGEROVÁ, Jana Marie (2011). Pět pohledů na nadání. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3857-4.
HŘÍBKOVÁ, Lenka (2009). Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1998-6.
MUDRÁK, Jiří (2015). Nadané děti a jejich rozvoj.Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5089-7.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK