Využívání aktuálních didaktických metod ve vzdělávání zaměstnanců v organizacích
Název práce v češtině: | Využívání aktuálních didaktických metod ve vzdělávání zaměstnanců v organizacích |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Use of Current Didactic Methods in Employee Education in Organizations |
Klíčová slova: | lektor|vzdělávání v organizacích|trendy ve vzdělávání dospělých|vzdělávání dospělých|organizace|metody vzdělávání dospělých|gamifikace|Design Sprint|zážitkové učení |
Klíčová slova anglicky: | lector|corporate learning|trends in adult education|adult education|organization|adult education methods|gamification|Design Sprint|experience education |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Jan Gruber, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 03.12.2019 |
Datum zadání: | 03.12.2019 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 30.07.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2020 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.08.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Michal Šerák, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem bakalářské práce bude analýza aplikace aktuálních didaktických metod vzdělávání zaměstnanců v organizacích. Nejprve se budu věnovat vymezení pojmů souvisejících s aktuálními didaktickými metodami. Poté s využitím odborné literatury se budu věnovat charakteristice aktuálních didaktických metod. Tyto metody budou vybrány na základě rešerše odborné literatury, která se zabývá metodami vzdělávání zaměstnanců v organizacích. Cílem empirického šetření bude s pomocí kvalitativního výzkumu zjistit, jak se využívá vybraná metoda Design Sprint ve firmě Vodafone a jaká je její případná modifikace v uvedené organizaci. Šetření bude probíhat formou zúčastněného pozorování při školení vybrané metody Design Sprint. Předběžná struktura práce: 1 Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v organizacích 1.1 Cíle vzdělávání zaměstnanců v organizacích 1.2 Formy vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizacích 2 Metody vzdělávání v organizacích 3 Vybrané aktuální metody ve vzdělávání v organizacích 2.1 Design Sprint 2.2 E-learning 2.3 Zážitkové učení 4 Empirické šetření: Využívání a modifikace metody Design Sprint ve firmě Vodafone |
Seznam odborné literatury |
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3. ARMSTRONG, Michael. Personální management. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7169-614-5. ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7. ATKINSON, Philip E. et al. Have you got an e-learning strategy yet?Management Services [online]. 2012, 56(2), s. 43–47 [cit. 2020-04-10]. ISSN 307-6768. Dostupné elektronicky z: http://www.philipatkinson.com/philip-atkinson-e-learning-new.pdf. BAREŠOVÁ, Andrea. E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: 1. VOX, 2011. ISBN 978-80-87480-00-7. BARTÁK, Jan Aktuální problémy vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizacích. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2015. ISBN 978-80-7452-113-3. BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. Vedení lidí v praxi. ISBN 978-80-247-2914-5. BROOKS-HARRIS, Jeff E. a Sussan R. STOCK-WARD. Workshops: Designing and Facilitating Experiential Learning. 1999: SAGE Publications India, 1999. ISBN 978-0761-910-21-3. BUCKLEY, Roger a CAPLE, Jim. The theory & practice of training. London: Kogan Page, 2007. ISBN 978-0-7494-4976-6. DMI. What's the Impact of Training on Digital Transformation? Digital Marketing Institute [online]. 2019 [cit. 2020-06-04]. Dostupné z: https://digitalmarketinginstitute.com/blog/whats-the-impact-of-training-on-digital-transformation. LANGER, Tomáš. Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-271-0093-4. MEDLÍKOVÁ, Olga. Lektorské dovednosti: manuál úspěšného lektora. Praha: Grada, 2013. Komunikace (Grada). ISBN 978-80-247-4336-3. MUŽÍK, Jaroslav. Řízení vzdělávacího procesu: andragogická didaktika. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011. Vzdělávání dospělých. ISBN 978-80-7357-581-6. MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Codex Bohemia, 2000. ISBN 80-85963-93-0. RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život? Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-4779-2. RICHARD, Kevin. A Critical Analysis Of The Design Sprint's Argumentation. Design&Critical Thinking [online]. 2019 [cit. 2020-06-05]. Dostupné z: https://www.kevinrichard.ch/critical-analysis-design-sprint-argumentation/. VODÁK, Jozef a Alžbeta KUCHAŘÍČKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada, 2011. Management. ISBN 978-80-247-3651-8. |