Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analyse van de LHBTI- rolmodellen in hedendaagse Nederlandse kinder- en jeugdboeken. Kinderliteratuur als het ondersteuningsmiddel voor de emotionele en sociale intelligentie.
Název práce v jazyce práce (nizozemština): Analyse van de LHBTI- rolmodellen in hedendaagse Nederlandse kinder- en jeugdboeken. Kinderliteratuur als het ondersteuningsmiddel voor de emotionele en sociale intelligentie.
Název práce v češtině: Analýza LGBT vzorů v současné nizozemské tvorbě pro děti a mládež. Dětská literatura jako prostředek podpory emocionální a sociální gramotnosti.
Název v anglickém jazyce: The analysis of LGBT role models in modern Dutch children’s books. Children’s literature as a support tool for emotional and social intelligence.
Klíčová slova: dětská literatura|LGBT|emocionální a sociální gramotnost
Klíčová slova anglicky: children's literature|LGBT|emotional and social intelligence
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: nizozemština
Ústav: Ústav germánských studií (21-UGS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Irena Kozmanová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 26.11.2019
Datum zadání: 26.11.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 06.01.2020
Datum a čas obhajoby: 07.09.2020 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.08.2020
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Twan Zegers, M.A., M.A., M.A.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je analýza literárních LGBT vzorů v současné nizozemské tvorbě pro děti a mládež a práce s nimi v kampaních na podporu sociální a emocionální gramotnosti. Práce vychází z teoretických studií zabývajících se vlivem čtení fikce na vývoj dětské sociální a emocionální gramotnosti (rozvoj empatie, literární postupy podporující ztotožnění s postavou) a sleduje, jaká teoretická východiska byla použita při formulování a realizaci nizozemské kampaně Lezen met andermans ogen. Řešitelka provede rozbor primárního vzorku knih použitých v kampani a práce s nimi a zhodnotí jejich roli v rámci širších programů iniciativy Leescoalitie na propagaci literatury a čtenářské gramotnosti v reakci na aktuální společenské debaty.
Seznam odborné literatury
HOGAN 2011: Patrick Hogan, What Literature Teaches Us about Emotion, Cambridge University Press, 2011.
KEEN 2007: Suzanne Keen, Empathy and the Novel, Oxford University Press, 2007.
NIKOLAJEVA 2014: Maria Nikolajeva, Reading for Learning: Cognitive Approaches to Children’s Literature, Amsterdam ; Philadelphia : John Benjamins Pub. Co., 2014.
NIKOLAJEVA 2014: Maria Nikolajeva, Memory of the present: empathy and identity in young adult fiction., SPECIAL ISSUE: NARRATIVE EMOTIONS AND THE SHAPING (S) OF IDENTITY, in: Narrative Works: Issues, Investigations, & Interventions, 2014.
NIKOLAJEVA 2018: Maria Nikolajeva, “A měla jsi také pocit, jako bys lidi nenáviděla?” Emocionální gramotnost zprostředkovaná literaturou, in: Dítěti vstříc: teorie literatury pro děti a mládež, ed. Jana Segi Lukavská, Brno: Host; Praha: Ústav pro českou literaturu AV ČR, 2018.
ZUNSHINE 2006: Lisa Zunshine, Why We Read Fiction: Theory of Mind and the Novel, Ohio State University Press, 2006
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK