Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití gamifikace v procesu adaptace pracovníků
Název práce v češtině: Využití gamifikace v procesu adaptace pracovníků
Název v anglickém jazyce: The Use of Gamification in the Process of Workers' Adaptation
Klíčová slova: adaptace pracovníků|gamifikace|hra|gamifikace v adaptaci pracovníků|herní mechanika|herní myšlení|angažovanost|motivace
Klíčová slova anglicky: workers’ adaptation|gamification|game|gamification in workers’ adaptation|game mechanics|game thinking|engagement|motivation
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Renata Kocianová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 26.11.2019
Datum zadání: 26.11.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 26.07.2021
Datum a čas obhajoby: 06.09.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:04.08.2021
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Martin Sycha, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je rozpracování využití gamifikace v procesu adaptace pracovníků. V práci bude věnována pozornost nejprve vývoji, principům a využití gamifikace, dále řízení a podobě procesu adaptace pracovníků. Následně budou představeny charakteristiky gamifikace, jež mohou pozitivně ovlivnit adaptační proces pracovníků, uvedeny budou příklady využití gamifikace v adaptačním procesu pracovníků a možná úskalí využití gamifikace v procesu adaptace pracovníků. Součástí práce bude kvalitativní empirické šetření realizované polostrukturovanými rozhovory s osmi personalisty mezinárodních organizací působících v České republice, které gamifikaci v procesu adaptace využívají. Cílem šetření je zjištění důvodů a podob využívání gamifikace v procesu adaptace pracovníků a přínosů a úskalí využívání gamifikace z hlediska organizací.

Předběžná struktura práce:

1 Gamifikace
1.1 Vymezení gamifikace
1.1.1 Gamifikace a hry
1.1.2 Gamifikace a seriózní hry
1.2 Vývoj gamifikace
1.3 Principy gamifikace
1.3.1 Herní mechanika
1.3.2 Herní myšlení
1.4 Oblasti využití gamifikace
2 Adaptace pracovníků
2.1 Pracovní a sociální adaptace pracovníků
2.1.1 Pracovní adaptace pracovníků
2.1.2 Sociální adaptace pracovníků
2.2 Řízení adaptace pracovníků
2.2.1 Řízená adaptace pracovníků
2.2.2 Orientace pracovníků
2.2.3 Účastníci adaptačního procesu
2.3 Fáze a oblasti adaptace pracovníků
2.4 Plán a obsah adaptace pracovníků
3 Využití gamifikace v adaptaci pracovníků
3.1 Přínosy gamifikace ve vztahu k adaptaci pracovníků
3.2 Příklady využití gamifikace v adaptaci pracovníků
3.3 Úskalí využití gamifikace v adaptaci pracovníků
4 Empirické šetření – Využití gamifikace v procesu adaptace pracovníků organizacemi v České republice
Seznam odborné literatury
DALE, Steve. Gamification. Business Information Review [online]. 2014, 31(2), s. 82–90 [cit. 2021-01-24]. ISSN 0266-3821. Dostupné z: doi:10.1177/0266382114538350

DEPURA, Krishna a Mohit GARG. Application of Online Gamification to New Hire Onboarding. In: 2012 Third International Conference on Services in Emerging Markets [online]. IEEE, 2012, s. 153–156 [cit. 2021-02-04]. ISBN 978-0-7695-4937-8. Dostupné z: doi:10.1109/ICSEM.2012.29

DETERDING, Sebastian, Dan DIXON, Rilla KHALED a Lennart NACKE. From game design elements to gamefulness. In: Proceedings of the 15th International Academic MindTrek Conference on Envisioning Future Media Environments – MindTrek '11 [online]. New York, USA: ACM Press, 2011a, s. 9–15 [cit. 2021-01-03]. ISBN 978-1-4503-0816-8. Dostupné z: doi:10.1145/2181037.2181040

DETERDING, Sebastian, Miguel SICART, Lennart NACKE, Kenton O'HARA a Dan DIXON. Gamification: Using game-design elements in non-gaming contexts. In: Proceedings of the 2011 annual conference extended abstracts on Human factors in computing systems - CHI EA '11 [online]. New York, USA: ACM Press, 2011b, s. 2425–2428 [cit. 2021-01-02]. ISBN 978-1-4503-0268-5. Dostupné z: doi:10.1145/1979742.1979575

HEIMBURGER, Louisa, Lea BUCHWEITZ, Ruben GOUVEIA a Oliver KORN. Gamifying Onboarding: How to Increase Both Engagement and Integration of New Employees. In: OOSSENS, Richard H.M. a Atsuo MURATA, eds. Advances in Social and Occupational Ergonomics [online]. Cham: Springer International Publishing, 2019, s. 3–14 [cit. 2020-12-05]. Advances in Intelligent Systems and Computing. ISBN 978-3-030-20144-9. Dostupné z: doi:10.1007/978-3-030-20145-6_1

KAPP, Karl M. The Gamification of Learning and Instruction: Game-based Methods and Strategies for Training and Education [online]. San Francisco: Pfeiffer, 2012 [cit. 2021-01-25]. ISBN 978-1-1180-9634-5. Dostupné z: http://eds.a.ebscohost.com/eds/ebookviewer/ebook/bmxlYmtfXzUxODQ2NF9fQU41?sid=57572c08-7cdf-4f18-92d6-d98822236dc1@sdc-v-sessmgr01&vid=5&format=EB&rid=1

KARAMBELKAR, Mohan a Shubhasheesh BHATTACHARYA. Onboarding is a change. In: Human Resource Management International Digest [online]. 2017, 25(7), s. 5–8 [cit. 2021-03-11]. ISSN 0967-0734. Dostupné z: doi:10.1108/HRMID-04-2017-0073

KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Praha: Management Press (vydavatelství), 2015. ISBN 978-80-7261-288-8.

LANDERS, Richard N., Elena M. AUER, Andrew B. COLLMUS a Michael B. ARMSTRONG. Gamification Science, Its History and Future: Definitions and a Research Agenda. In: Simulation & Gaming [online]. 2018, 49(3), s. 315–337 [cit. 2021-01-18]. ISSN 1046-8781. Dostupné z: doi:10.1177/1046878118774385

SAILER, Michael. Die Wirkung von Gamification auf Motivation und Leistung [online]. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2016 [cit. 2020-12-06]. ISBN 978-3-658-14308-4. Dostupné z: doi:10.1007/978-3-658-14309-1

STIEGLITZ, Stefan. Gamification – Vorgehen und Anwendung. In: HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik [online]. 2015, 52(6), s. 816–825 [cit. 2021-03-04]. ISSN 1436-3011. Dostupné z: doi:10.1365/s40702-015-0185-6

ZICHERMANN, Gabe a Christopher CUNNINGHAM. Gamification by Design: Implementing Game Mechanics in Web and Mobile Apps [online]. Sobastopol: O'Reilly Media, 2011 [cit. 2021-01-04]. ISBN 978-1-449-39767-8. Dostupné z: https://books.google.cz/books?id=Hw9X1miVMMwC&printsec=frontcover&source=gbs_ViewAPI&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK