Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Speech melody characteristics in Vietnamese English
Název práce v češtině: Charakteristiky větné melodie ve vietnamské angličtině
Název v anglickém jazyce: Speech melody characteristics in Vietnamese English
Klíčová slova: základní hlasivková frekvence|větná intonace|cizinecký přízvuk|prozodická fráze|průběh výšky tónu
Klíčová slova anglicky: fundamental frequency|speech melody|foreign accent|prosodic phrase|nuclear pitch accent
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Jan Volín, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.10.2019
Datum zadání: 29.10.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 31.10.2019
Datum a čas obhajoby: 03.09.2020 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:07.08.2020
Datum proběhlé obhajoby: 03.09.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Suzanne Lewis, M.A.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Řešitelka prostuduje problematiku podstaty a funkcí melodie řeči, osvojování prozodie nemateřského jazyka a cizineckého přízvuku obecně. Zjistí také, do jaké míry jsou již rysy vietnamské angličtiny popsány v odborné literatuře. Dále opatří kvalitní nahrávky řečové produkce nejméně osmi vietnamských mluvčích angličtiny na úrovni B1-B2 dle CEFR. Projev jednoho mluvčího bude v rozsahu 4-5 minut. Připraví analýzy průběhů základní hlasivkové frekvence s referencí k segmentálnímu obsahu promluv. V analýzách se pak zaměří na základní deskriptory kontur (střední hodnoty a variabilita), prozodické frázování, melodické ztvárnění intonačních nukleů a specifické atypické prvky v konturách.

Práce bude vypracována v anglickém jazyce.
Seznam odborné literatury
Braun, B., Dainora, A. & Ernestus, M. (2011). An unfamiliar intonation contour slows down online speech comprehension. Language and Cognitive Processes, 26(3), 350-375.

Derwing, T. M. & Munro, M. J. (2009). Putting accent in its place: Rethinking obstacles to communication. Language Teaching, 42(4), 476-490.

Gluszek, A., Newheiser, A-K., Dovidio, J. F. (2011). Social psychological orientations and accent strength. Journal of Language and Social Psychology, 30(1). 28-45.

Hermes, D. J. (2006). Stylization of pitch contours. In: S. Sudhoff et al. (Eds.), Methods in empirical prosody research (pp. 29-62).Berlin: Walter de Gruyter.

Hirschberg, J. (2002). Communication and prosody: Functional aspects of prosody. Speech Communication, 36, 31-43.

Holm, S. (2007). The relative contributions of intonation and duration to intelligibility in Norwegian as a second language. In: J. Trouvain & W. Barry (Eds.), Proceedings of the 16th ICPhS (pp. 1653–1656). Saarbrücken: IPA.

Kamiyama, T. (2004). Perception of foreign accentedness in L2 prosody and segments: L1 Japanese speakers learning L2 French. In: Bel, B. & Marlien, I.(Eds.), Proceedings of Speech Prosody 2004 (pp. 721-724).Nara,Japan: ISCA.

Klatt, D. H. (1973). Discrimination of fundamental frequency contours in synthetic speech: implications for models of speech perception. Journal of the Acoustic Society of America, 53(1), 8-16.

Moyer, A. (2013). Foreign Accent – The Phenomenon of Non-Native Speech. Cambridge: CUP.

Nooteboom, S. (1999). The Prosody of Speech: Melody and Rhythm. In: W.J. Hardcastle (Ed.), Handbook of Phonetic Sciences. Oxford: Blackwell Publishing.

Slówik, O. & Volín, J. (2018). Acoustic correlates of temporal structure in North-Vietnamese English. The Pronunciation of English by Speakers of Other Languages, pp. 196-209. Cambridge Scholars Publishing.

Trofimovich, P. & Baker, W. (2006). Learning Second Language Suprasegmentals: Effect of L2 Experience on Prosody and Fluency Characteristics of L2 Speech. Studies in Second Language Acquisition, 28, 1-30.

Volín, J., Poesová K., Weingartová L. (2015). Speech melody properties in English, Czech and Czech English: Reference and interference. Research in Language 13, pp. 107-123. ISSN 2083-4616.

Volín, J., Poesová K. (2016). Perceptual impact of speech melody hybridization. Research in Language 14, pp. 31-41.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK