Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Udržitelná móda v rámci environmentální výchovy
Název práce v češtině: Udržitelná móda v rámci environmentální výchovy
Název v anglickém jazyce: Sustainable fashion within environmental education
Klíčová slova: Environmentální výchova|projektová výuka|udržitelná móda|zodpovědnost
Klíčová slova anglicky: Environmental education|project-based learning|sustainable fashion|responsability
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.10.2019
Datum zadání: 18.10.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 15.07.2020
Datum a čas obhajoby: 07.09.2020 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:07.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá problematikou módního průmyslu jakožto možným tématem pro environmentální výchovu a osvětu. Po definování základních pojmů jako je "environmentální výchova“ a „udržitelná móda“ jsme představili projektovou výuku, která je vhodná pro realizaci průřezových témat. Hlavním cílem této práce bylo vytvořit konkrétní vzdělávací blok týkající se negativních aspektů textilního a oděvního průmyslu a ten následně prezentovat na vybrané škole. Vzdělávací program by měl probudit u žáků zájem o danou problematiku, což bude následně ověřeno nabídkou vytvoření projektu. Jednalo by se o SWAP, v našem případě o bezpeněžní výměnu oblečení. Pandemie však znemožnila praktickou realizaci bloku, a tak práce nabízí pouze jeho teoretický návrh.
Seznam odborné literatury
ČINČERA, Jan. Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 2007. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-147-8.
KUNC, Karel. Environmentální vzdělání a výchova. Praha: Ministerstvo životního prostředí České republiky, 1996. Services for universities. ISBN 80-7078-363-X.
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. Praha: Karolinum, 2009. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 978-80-246-1620-9
Americká pragmatická pedagogika: John Dewey a jeho američtí následovníci. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990. Z dějin pedagogiky. ISBN 80-04-20715-4.
ŽANTA, Rudolf. Projektová metoda: pokus o řešení pracovní školy. Praha: Dědictví Komenského, 1934. Časové otázky a rozpravy pedagogické.
KULHÁNKOVÁ, Tereza a Zuzana RUFEROVÁ. Šaty dělají člověka...A kdo dělá šaty?. Brno: NaZemi, 2012
BLABLA HUBKOVÁ, Veronika. Příběh skříně - o tom, jak funguje módní průmysl. 2. Broumov, 2018
Metodický pokyn MŠMT k zajištění environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (EVVO). Praha: MŠMT, 2008.
PIKE, Graham; SELBY, David. Globální výchova. Praha: Grada, 1994. ISBN 80-85623-98-6
Environmentální výchova z pohledu učitelů. Brno: Munipress, 2016. ISBN 978-80-210-8440-7
Cíle a indikátory pro environmentální vzdělávání, výchovu a osvětu v české republice, Praha 2011
Doporučené očekáváné výstupy: Environmentální výchova v základním vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2011. ISBN 978-80-87000-76-2.
Intergovernmental Conference on Environmental Education, Tbilisi, USSR, 14-26 October 1977: final report. In: UNESCO digital library [online]. 1978 [cit. 2019-11-09]. Dostupné z: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000032763
ADEME / UNIVERSAL LOVE. Le revers de mon look. France: Grand public / particuliers, Jeunesse, Associations, 2019. ISBN 979-10-297-1052-
PALMER, Joy a Philip NEAL. The Handbook of Environmental Education. Routledge, 1994. ISBN 978-0415093149.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK