Udržitelná móda v rámci environmentální výchovy
Název práce v češtině: | Udržitelná móda v rámci environmentální výchovy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Sustainable fashion within environmental education |
Klíčová slova: | Environmentální výchova|projektová výuka|udržitelná móda|zodpovědnost |
Klíčová slova anglicky: | Environmental education|project-based learning|sustainable fashion|responsability |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 18.10.2019 |
Datum zadání: | 18.10.2019 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 15.07.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2020 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.07.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se zabývá problematikou módního průmyslu jakožto možným tématem pro environmentální výchovu a osvětu. Po definování základních pojmů jako je "environmentální výchova“ a „udržitelná móda“ jsme představili projektovou výuku, která je vhodná pro realizaci průřezových témat. Hlavním cílem této práce bylo vytvořit konkrétní vzdělávací blok týkající se negativních aspektů textilního a oděvního průmyslu a ten následně prezentovat na vybrané škole. Vzdělávací program by měl probudit u žáků zájem o danou problematiku, což bude následně ověřeno nabídkou vytvoření projektu. Jednalo by se o SWAP, v našem případě o bezpeněžní výměnu oblečení. Pandemie však znemožnila praktickou realizaci bloku, a tak práce nabízí pouze jeho teoretický návrh. |
Seznam odborné literatury |
ČINČERA, Jan. Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 2007. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-147-8. KUNC, Karel. Environmentální vzdělání a výchova. Praha: Ministerstvo životního prostředí České republiky, 1996. Services for universities. ISBN 80-7078-363-X. DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. Praha: Karolinum, 2009. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 978-80-246-1620-9 Americká pragmatická pedagogika: John Dewey a jeho američtí následovníci. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990. Z dějin pedagogiky. ISBN 80-04-20715-4. ŽANTA, Rudolf. Projektová metoda: pokus o řešení pracovní školy. Praha: Dědictví Komenského, 1934. Časové otázky a rozpravy pedagogické. KULHÁNKOVÁ, Tereza a Zuzana RUFEROVÁ. Šaty dělají člověka...A kdo dělá šaty?. Brno: NaZemi, 2012 BLABLA HUBKOVÁ, Veronika. Příběh skříně - o tom, jak funguje módní průmysl. 2. Broumov, 2018 Metodický pokyn MŠMT k zajištění environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (EVVO). Praha: MŠMT, 2008. PIKE, Graham; SELBY, David. Globální výchova. Praha: Grada, 1994. ISBN 80-85623-98-6 Environmentální výchova z pohledu učitelů. Brno: Munipress, 2016. ISBN 978-80-210-8440-7 Cíle a indikátory pro environmentální vzdělávání, výchovu a osvětu v české republice, Praha 2011 Doporučené očekáváné výstupy: Environmentální výchova v základním vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2011. ISBN 978-80-87000-76-2. Intergovernmental Conference on Environmental Education, Tbilisi, USSR, 14-26 October 1977: final report. In: UNESCO digital library [online]. 1978 [cit. 2019-11-09]. Dostupné z: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000032763 ADEME / UNIVERSAL LOVE. Le revers de mon look. France: Grand public / particuliers, Jeunesse, Associations, 2019. ISBN 979-10-297-1052- PALMER, Joy a Philip NEAL. The Handbook of Environmental Education. Routledge, 1994. ISBN 978-0415093149. |