Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Nonword repetition in bilinguals. Does performance differ from Developmental Language Disorder?
Název práce v češtině: Opakování pseudoslov u bilingvních dětí. Liší se výsledky ve srovnání s dětmi s vývojovou poruchou jazyka?
Název v anglickém jazyce: Nonword repetition in bilinguals. Does performance differ from Developmental Language Disorder?
Klíčová slova: bilingvismus|bilingvní osvojování jazyka|dětský bilingvismus|osvojování jazyka|osvojování fonologie|simultánní bilingvismus|sekvenční bilingvismus|opakování pseudoslov|vývojová porucha řeči
Klíčová slova anglicky: bilingualism|bilingual acquisition|child bilingualism|language acquisition|phonological acquisition|age of onset|simultaneous bilingualism|sequential bilingualism|nonword repetition|developmental language disorder
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD)
Vedoucí / školitel: doc. Luca Cilibrasi, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.09.2019
Datum zadání: 18.09.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.09.2019
Datum a čas obhajoby: 26.01.2021 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:03.01.2021
Datum proběhlé obhajoby: 26.01.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Both bilingual children and children with Developmental Language Disorder (DLD) are reported as having difficulties with the repetition of nonwords. This thesis aims at investigating whether the patterns of difficulties in the two groups differ qualitatively and quantitatively. In order to do that, the candidate will assess a group of bilingual children in international schools in Prague and will compare their performance to that of children with DLD previously assessed in the UK. The task used is the CNRep, the most widely used nonword repetition task in the UK.
This thesis will be written in English.
Seznam odborné literatury
Dollaghan, C., & Campbell, T. F. (1998). Nonword repetition and child language impairment. Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 41(5), 1136-1146.

Gathercole, S. E., Willis, C. S., Baddeley, A. D., & Emslie, H. (1994). The children's test of nonword repetition: A test of phonological working memory. Memory, 2(2), 103-127.

Marinis, T., & Saddy, D. (2013). Parsing the passive: Comparing children with specific language impairment to sequential bilingual children. Language Acquisition, 20(2), 155-179.

Thordardottir, E., & Brandeker, M. (2013). The effect of bilingual exposure versus language impairment on nonword repetition and sentence imitation scores. Journal of Communication Disorders, 46(1), 1-16.

Windsor, J., Kohnert, K., Lobitz, K. F., & Pham, G. T. (2010). Cross-language nonword repetition by bilingual and monolingual children. American Journal of Speech-Language Pathology.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK