Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
The acquisition of prepositions through gaming
Název práce v češtině: Osvojování předložek prostřednictvím videohry
Název v anglickém jazyce: The acquisition of prepositions through gaming
Klíčová slova: akvizice jazyka|výuka na základě hry|didaktické hry|předložky
Klíčová slova anglicky: language acquisition|game-based learning|educational games|prepositions
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD)
Vedoucí / školitel: doc. Luca Cilibrasi, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.09.2019
Datum zadání: 09.09.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 10.09.2019
Datum a čas obhajoby: 03.09.2020 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:05.08.2020
Datum proběhlé obhajoby: 03.09.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
This thesis aims at investigating the (implicit) acquisition of the most common English prepositions by using a purposely developed videogame. The thesis will consist of the following steps: description of the main theories regarding the acquisition of prepositions, description of the game development (and how its design connects to the language acquisition literature), assessment of a group of children before and after the use of the videogame, report of the results, discussion of the results in relation to the theory.

This thesis will be written in English.
Seznam odborné literatury
Ambridge, B., & Lieven, E. V. (2011). Child language acquisition: Contrasting theoretical approaches. Cambridge University Press.

Anderson, T. A., Reynolds, B. L., Yeh, X. P., & Huang, G. Z. (2008). Video games in the English as a foreign language classroom. In 2008 Second IEEE International Conference on Digital Game and Intelligent Toy Enhanced Learning (pp. 188-192). IEEE.

Chen, H. J. H., & Yang, T. Y. C. (2013). The impact of adventure video games on foreign language learning and the perceptions of learners. Interactive learning environments, 21(2), 129-141.

Gee, J. P. (2012). Situated language and learning: A critique of traditional schooling. Routledge.

Guasti, M. T. (2017). Language acquisition: The growth of grammar. MIT press.

Hulstijn, J. H. (2005). Theoretical and empirical issues in the study of implicit and explicit second-language learning: Introduction. Studies in second language acquisition, 27(2), 129-140.

Schmidt, R. (1992). Awareness and second language acquisition. Annual review of applied linguistics, 13, 206-226.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK